تاریخ انتشاردوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
plusresetminus
حزب الله:وزیر آموزش و پرورش به تعطیلی‌های مدارس در هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اگر شاخص‌های جهانی کیفیت هوا را ببینید، در کشورهای دیگر شاخص کمتر از ۳۰۰ باشد تعطیل نمی‌کنند، اما شاخص برای تعطیلی مدارس را برای ما روی ۱۵۰ بستند و تعطیلی‌ها طوری بود که شبیه دوره کرونا شدیم؛ درحالی که شاخص‌های آلایندگی ما زیر ۲۰۰ هستند. قرار است در جلسه آتی هیئت دولت پیشنهاد دهیم این شاخص‌های مرتبط با کیفیت را به تعلیق در بیاورند.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۶۳۵
پیشنهاد آموزش و پرورش به دولت برای تعلیق ملاک شاخص‌های کیفیت هوا در تعطیلی مدارس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یوسف نوری در همایش بانوی فرزانه (گرامیداشت روز زن و مادر) که در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه مفاخر بسیاری در کشور داریم و باید داشته‌های تمدنی خود را به نسل آینده منتقل کنیم گفت: در چندماه اخیر اتفافاتی افتاد و محور را «زن» قرار دادند.

وی افزود: در گذشته دور یکی از مولفه‌های قدرت را جمعیت و پسرآوری می‌دانستند، بعدها صنعت آمد و هرکشوری صنعتی‌تر بود، قدرتش بیشتر بود. کمی بعدتر سلاح‌های زمینی آمدند و هرکه سلاح بیشتری داست قوی‌تر بود؛ بعد از آن سلاح‌های هسته‌ای، فناوری‌های نوین و سپس فناوری اطلاعات و ارتباطات وارد عرصه شدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون مدتی است قضیه طور دیگری شده است گفت: سپاه به خلاف تحریم می‌شود که آن هم به واسطه نقشش در تربیت است، چراکه به واسطه معاهدات بین المللی، ارتش‌ها تحریم نمی‌شوند. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم که نشان دهنده اثرگذاری سپاه هم هست.
 
زنان از مولفه‌های قدرت هستند
نوری ادامه داد: حال اینکه چرا زنان را مطرح کردند باید گفت که زنان از مولفه‌های قدرت هستند.

وی به ارزش‌ها و جایگاه زن در آموزه‌های دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: زن محوری‌ترین عنصر تربیت است. عوامل حکمرانی امروزه بر تعلیم و تربیت متمرکز شده و شعار امسال مجمع ملی سازمان ملل متحد بر دگرگونی تعلیم و تربیت بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: زن دو نقش دارد، یکی نقش درخانه و دیگری در جامعه. ابتدای انقلاب ۶۰ درصد زنان ما بیسواد بودند اکنون دانشگاهی نیست که قاطبه دانشجویانش بانوان نباشند. ۵۴ درصد همکاران فرهنگی ما بانوان هستند، باوجود اینکه جمعیت دانش آموزان پسرمان یک درصد از دختران بیشتر است.

نوری با بیان اینکه زنان ما در همه عرصه‌ها حضور دارند، حتی عرصه‌هایی چون حقوق و قضا گفت: زنان در دوران دفاع مقدس هم نقش آفرینی داشتند. زنان در حکمرانی تربیتی و حکمرانی در زیست بوم جدید نقش دارند و لذا دشمنان زنان هدف گرفتند. البته اول خانواده را هدف گرفته بودند و دیدند مستقیم نمی‌توانند وارد خانواده شوند. شاهد بودیم که از حوزه رسانه وارد شدند و قصد داشتند کودکان و نوجوانان را به‌سمت و سوی دیگری ببرند.
 
تعطیلی‌ها طوری بود که شبیه دوره کرونا شدیم
نظام برای آموزش و پرورش روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند
وی ادامه داد: در دوران کرونا، القاء کردند مدرسه‌ها تعطیل شود، در حالی که خودشان مدرسه‌هایشان باز بود هرچند بعضی وقتها خود ما هم یک کارهایی می‌کنیم و خود تحریم‌هایی انجام می‌دهیم.
پیشنهاد آموزش و پرورش به دولت برای تعلیق ملاک شاخص‌های کیفیت هوا در تعطیلی مدارس 

وزیر آموزش و پرورش به تعطیلی‌های مدارس در هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اگر شاخص‌های جهانی کیفیت هوا را ببینید، در کشورهای دیگر شاخص کمتر از ۳۰۰ باشد تعطیل نمی‌کنند، اما شاخص برای تعطیلی مدارس را برای ما روی ۱۵۰ بستند و تعطیلی‌ها طوری بود که شبیه دوره کرونا شدیم. درحالی که شاخص‌های آلایندگی ما زیر ۲۰۰ هستند.

نوری افزود: یا اینکه هوا بارانی می‌شود، برفی می‌شود، تعطیل می‌کنند. نظام برای آموزش و پرورش روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند. فارغ از بحث هزینه و مهمتر از آن، ارزش افزوده کار معلمان و دانش آموزان ما بیش از اینهاست. جامعه ما باید در آموزش و پرورش موثرقرار بگیرد.
 
وی با بیان اینکه البته اگر جایی جان بچه‌ها به خطر بیفتد ما خودمان پیش قدم می‌شویم، اما نباید طوری باشد که در جو القائات رسانه‌ای خارجی عمل کنیم گفت: ما خیلی وقتها این بحث را داریم و رئیس جمهور هم در دوران کرونا و هم این روزها به این موضوع توجه داشتند و قرار است در جلسه آتی هیئت دولت پیشنهاد دهیم این شاخص‌های مرتبط با کیفیت را به تعلیق در بیاورند و تنها اگر جایی خطرآفرین است، مناطق محدود با رعایت ضوابط و مقررات آموزش را در قالب دیگری تداوم ببخشند.


وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در چرخش تحولی جدید و ارتباط با مجموعه زنان و دختران، جای خانواده خالی نباشد و ائتلافی با امور زنان و انجمن اولیاء و مربیان باید با جامعه وجود داشته‌باشد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین