تاریخ انتشاردوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
plusresetminus
حزب الله: مفتی عربستان هتک حرمت قرآن کریم توسط یک افراطی در سوئد را محکوم کرد.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۶۳۴
واکنش مفتی عربستان به هتک حرمت قرآن در سوئد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی عربستان گفت: این اقدامات شنیع و تحریک آمیز موجب ایجاد فتنه و تقویت انزجار می‌شود و به نفع دستورکارهای افراط‌گرایان و تروریست‌ها است. ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم موضع جدی و قوی در قبال کسانی اتخاذ کنند که از چنین اقداماتی حمایت کرده یا اجازه آن را می‌دهند.
وی گفت: این اقدامات وحشیانه و تحریک آمیز تنها موجب افزایش ایمان مسلمانان به جایگاه قرآن کریم که منبع اول قانون و ارزش‌های صلح و همزیستی و محبت بین مردم است، می‌شود. ما از تمام مسلمانان می‌خواهیم به این کتاب بزرگ پایبند و در مقابله با انزجار، تروریسم و خشونت متحد باشند. ما از خداوند می‌خواهیم مسلمانان را متحد و باطل را از بین برده و امنیت و محبت و صلح را در جهان پایدار کند.
روز شنبه راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی «استرام کرس» یک نسخه از قرآن را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم آتش زد، آن هم پس از آنکه مجوز انجام این کار توهین آمیز را از مقام‌های سوئدی گرفت. او از ائتلاف ناتو و ترکیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی‌اش انتقاد کرد و تصویری توهین آمیز به پیامبر (ص) را نشان داد.
این اقدام توهین آمیز او با موجی از اعتراضات و واکنش‌های مختلف جهانی مخصوصا واکنش کشورهای اسلامی روبه‌رو شد.
نخست وزیر سوئد از هتک حرمت قرآن در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم انتقاد کرد؛ اما اظهار داشت که این اقدام ناقض قانون نیست.
اداره امور مذهبی مسلمانان روسیه نیز در بیانیه‌ای این اقدام را یک اقدام وحشیانه دانست.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین