کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر اقتصاد:

بیش از ۷۷ درصد اظهارنامه های مالیاتی ندیده پذیرفته شدند

ایسنا , 3 بهمن 1401 ساعت 11:35

حزب الله:
وزیر امور اقتصاد و دارایی بر لزوم اصلاح نظام پاداش و جزا به سمت تولیدکنندگان واقعی تاکید کرد و گفت: برای دو سال پیاپی نرخ مالیات کاهش یافته و بیش از ۷۷ درصد اظهارنامه ها ندیده پذیرفته شده اند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سیداحسان خاندوزی امروز (دوشنبه) در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران با بیان اینکه یکی از مواردی که رئیس جمهور تقاضا داشت در تحقق عملی آن بکوشیم، تسهیل تولید و بخش مولد اقتصاد ایران است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته نظام پاداش و جزا به نفع تولیدکنندگان نبود، بلکه بیشتر سمت افرادی بود که در عرصه فعالیت غیررسمی و حتی محل کسب و کار ثبات اقتصادی بوده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه باید عدم توازن نظام پاداش و جزا تغییر کند، گفت: پاداش بیشتر باید متوجه تولیدکنندگان باشد و هر چقدر تولیدکننده قانونمندتر باشد باید بیشتر قدر دانست. باید برای فعالان اقتصادی مانع کمتر ایجاد کنیم و مراجعه حضوری حذف شود.
وزیر اقتصاد با اشاره به نرخ مالیات عنوان کرد: در حوزه مالیاتی نه تنها برای اولین بار، بلکه برای دو سال پیاپی نرخ مالیات کاهش یافت و بیش از ۷۷درصد اظهارنامه ها ندیده پذیرفته شد.
خاندوزی در ادامه گفت: برای شناسایی فعالان پیشتاز اقتصاد ایران ۵۰ میلیون قلم اطلاعاتی ۵۰۰ هزار شرکت به کمک وزارت صنعت در سامانه تراز بررسی شد.
به گفته وی، از امروز دفتر پیگیری ویژه در وزارت اقتصاد ایجاد می‌شود که همه شرکت‌ها از خدمات دفتر ویژه برخوردار شوند.


کد مطلب: 302625

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302625/بیش-۷۷-درصد-اظهارنامه-های-مالیاتی-ندیده-پذیرفته-شدند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com