تاریخ انتشاردوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
plusresetminus
حزب الله:نخست وزیر پیشین انگلیس تلاش کرده بود با زد و بند یک وام هنگفت دریافت کند.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۶۲۰
دردسر جدید بوریس جانسون پس از زد و بند مالی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،انتشار اخبار مربوط به زد و بند مالی بوریس جانسون برای دریافت وام هشتصد هزار پوندی با فردی که از جانب دولت وی به عنوان رئیس جدید بی بی سی معرفی شد، به درد سر تازه‌ای برای بوریس جانسون نخست وزیر اسبق انگلیس مبدل شده است.
حزب کارگر انگلیس که اصلی‌ترین رقیب حزب حاکم محافظه کار است که تا اواخر تابستان امسال جانسون رهبری آن را برعهده داشت، خواستار انجام تحقیقات در این باره شد.
به نوشته رسانه‌ها در انگلیس ریچارد شارپ به نخست وزیر سابق کمک کرد تا پیش از اینکه به عنوان رئیس بی بی سی معرفی شود برای وام او ضمانت فراهم کرد.
به نوشته رسانه‌های انگلیسی سخنگوی بوریس جانسون تاکید کرده است که ترتیبات مالی او "به درستی اعلام شده است" و جانسون مرتکب تخلفی در این باره نشد. شارپ، بانکدار سابق گلدمن ساکس، ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان گزینه دولت برای ریاست بی بی سی اعلام شد.
به نظر می‌رسد تسویه حساب‌های درون حزبی و نیز سماجت احزاب رقیب سبب شود در روز‌های آینده، ابعاد جدیدی از این پرونده بر ملا شود.
پس از رسوایی پارتی گیت و برگزاری جشن و گردهمایی در زمان اوج قرنطینه کرونایی که با فشار احزاب رقیب و افکار عمومی سبب شد نخستین بار در تاریخ انگلیس جانسون به عنوان نخست وزیر مستقر محکوم و با جریمه مجازات شود و همچنین چندین رسوایی دریافت کمک‌های مالی اکنون نخست وزیر سابق انگلیس با چالش جدیدی مواجه شده است.
جانسون که قصد داشت در رقابت‌های درون حزبی پس از لیز تراس دوباره در انتخابات درون حزبی قدرت را در دست گیرد اکنون چنانچه زد و بند او آشکار شود در شرایط دشوار تری برای کسب قدرت قرار خواهد گرفت.
حامیان جانسون پیش‌تر جبهه ریشی سوناک نخست وزیر کنونی انگلیس و وزیر خزانه داری دولت بوریس جانسون را متهم کردند که برای تضعیف موقعیت جانسون از پشت به او خنجر می‌زنند.
مشکلات متعدد اقتصادی واجتماعی در انگلیس، در کنار فساد و ناکارامدی‌ها در حزب حاکم محافظه کار سبب شده در مدت حدود دو ماه در سال گذشته میلادی سه نخست وزیر در انگلیس بر سر کار بیاید که کوتاه‌ترین عمر نخست وزیری تاریخ انگلیس نیز رقم خورد و لیز تراس وزیر خارجه جانسون در حالی در انتخابات درون حزبی رهبری حزب حاکم محافظه کار و به تبع ان سکان دولت را در دست گرفت که تنها ۴۴ روز دوام اورد و نام دولتش به عنوان زود گذر‌ترین دولت تاریخ انگلیس ثبت شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین