تاریخ انتشاردوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
plusresetminus
حزب الله: آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای گفت، اگر لهستان تانک‌های آلمانی لئوپارد ۲ خود را به اوکراین بدهد، آلمان مخالفتی نخواهد داشت.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۶۰۰
چراغ سبز آلمان به لهستان برای ارسال تانک‌های «لئوپارد» به اوکراین
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، وزیر امور خارجه آلمان یکشنبه در مصاحبه با تلویزیون ال‌سی‌آی فرانسه در پاسخ به اینکه اگر لهستان بدون تایید آلمان تانک‌های لئوپارد۲ خودش را که ساخت آلمان هستند برای کی‌یف ارسال کند چه خواهد شد، گفت: تا به الان چنین مساله‌ای مطرح نشده است اما اگر چنین موضوعی با ما مطرح شود، ما مقابل آن نمی‌ایستیم.  
وزیر امور خارجه آلمان ادامه داد: ما می‌دانیم که این تانک‌ها چقدر مهم هستند و به همین دلیل است که اکنون با شرکای خود در مورد این موضوع بحث می‌کنیم.
پیش از آن اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت که برلین در حال هماهنگ کردن تحرکات خود با متحدان در رابطه با ارائه تانک به اوکراین است.
آلمان در روزهای اخیر تحت فشار فزاینده‌ای در خصوص انتقال تانک‌های ساخت آلمان به کی‌یف بوده است.
دو کشور آلمان و فرانسه شامگاه یکشنبه پس از نشست اولاف شولتس و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از اوکراین را اعلام و تأکید کردند که «به اوکراین کمک می‌کنند، حال هر قدر که می‌خواهد (جنگ) طول بکشد.»
در این بیانیه مشترک آمده که «ما از تلاش‌ها برای محاکمه افراد مسئول جنایات جنگی (در اوکراین) حمایت می‌کنیم». آلمان - فرانسه افزودند: «حمایت ما از اوکراین در طول جنگ روسیه علیه این کشور، بر جنبه‌های نظامی و اقتصادی متمرکز خواهد بود.»
پیشتر نخست‌وزیر لهستان ادعا کرد که شکست اوکراین احتمالا به «جنگ جهانی سوم» منجر خواهد شد و به همین دلیل آلمان و سایر کشورهای ناتو باید «تسلیحات بیشتری» به کی‌یف بفرستند.
ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان دوشنبه گذشته طی مراسمی به مناسبت ۵۰ سال خدمت ولفگانگ شویبله، سیاستمدار کهنه‌کار آلمانی در برلین عنوان داشت: آلمان باید اجازه ارسال تانک‌های "لئوپارد۲" را به اوکراین صادر کند. لهستان و فنلاند وعده این تانک‌ها را به کی‌یف داده‌اند؛ اما اجازه رسمی آلمان برای ارسال آن‌ها نیاز است.
وی افزود: امروز اوکراینی‌ها نه تنها برای آزادی خودشان بلکه برای دفاع از اروپا در حال جنگ هستند. من از دولت آلمان می‌خواهم تا با قاطعیت رفتار کند و انواع تسلیحات را به اوکراین بفرستد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین