تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
plusresetminus
حزب الله:تخلفات مالی صورت گرفته در پرونده یوونتوس ضربه مهلکی به پروژه سوپرلیگ فلورنتینو پرس وارد کرد.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۵۴۹
ردپای رونالدو در تخلف مالی یوونتوس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شاید ۱۷ سال پیش که فاجعه کالچوپولی قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ رخ داد و باعث شد یوونتوس، قهرمان دو دوره پیاپی "سری آ" به "سری بی" سقوط کند، کسی فکرش را نمی‌کرد که این باشگاه دوباره سراغ تخلف‌های مالی بزرگ برود اما خصلت مافیا بودن همین است؛ نمی‌توان از آن خارج شد.
جمعه شب، فوتبال ایتالیا با یک خبر شوکه کننده به هم ریخت. کسر ۱۵ امتیاز از یوونتوس، خبری نبود که به راحتی بتوان از کنارش رد شد؛ آن هم برای یوونتوسی که اگر تحقیر جلوی ناپولی را کنار بگذاریم، بالاخره فرم خوبی با آلگری پیدا کرده بود و می‌شد کم و بیش آن را به عنوان تهدیدی برای ناپولی قلمداد کرد.
البته خبر محکومیت یوونتوس فقط به خود باشگاه محدود نمی‌شد. آندره‌آ آنیلی، رئیس سابق هیات مدیره باشگاه و مائوریتزیو آریوابنه، مدیرعامل سابق یووه ۲۴ ماه، فدریکو چروبینی، مدیر ورزشی فعلی یووه، ۱۶ ماه و پاول ندود و ۶ عضو دیگر از کادر مدیریتی یوونتوس، ۸ ماه از حضور در  فوتبال محروم شدند. این وسط اما بیشترین محرومیت برای فابیو پاراتیچی، مدیر ورزشی فعلی تاتنهام بود که ۳۰ ماه یعنی ۲ سال و نیم از همه فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. حالا یوونتوس چه کار کرد که تا این حد نقره داغ شد؟
ماجرا به دوره پاندمی کرونا برمی‌گردد؛ زمانی که باشگاه یوونتوس اعلام کرد که ۲۳ بازیکن این تیم برای خروج یووه از بحران مالی با کاهش ۴ ماهه حقوقشان موافقت کرده‌اند اما در واقع، بازیکن‌های یوونتوس فقط یک ماه به باشگاه تخفیف داده بودند و سران بانوی پیر برای این که هزینه‌های یووه را در ترازنامه‌های باشگاه کمتر نشان بدهند، یک ماه را ۴ ماه اعلام کردند.
البته این تنها تخلفی نبود که دادستان تورین در جریان تحقیقاتش متوجه شد. تخلف دیگر باشگاه یوونتوس جایی بود که مشخص شد آن‌ها توافقی مخفیانه به ارزش ۱۹.۹ میلیون یورو با رونالدو داشته‌اند؛ توافقی که در هیچ کدام از گزارش‌های حسابرسی یوونتوس ثبت نشده بود.
دلیل این که یوونتوس ریسک انجام این تخلفات مالی را قبول کرد این بود که آن‌ها در فصل ۲۲-۲۰۲۱، مبلغ ۲۵۴.۳ میلیون یورو ضرر کرده بودند که این رقم ۴۴.۴ میلیون یورو بیشتر از فصل قبل بوده و علاوه بر این باعث می‌شد که یوونتوس برای پنجمین فصل متوالی زیان‌ده شود.
البته هنوز کار برای یوونتوسی‌ها تمام نشده چرا که در ماه مارس قرار است جلسه تحقیقاتی توسط دادستان تورین برگزار شود. علاوه بر این، خود باشگاه یوونتوس قصد دارد به عالی‌ترین دادگاه کمیته ملی المپیک ایتالیا اعتراض کند. البته همانطور که ممکن است حکم علیه باشگاه یوونتوس شکسته شود، این احتمال وجود دارد که این باشگاه با شرایط بدتری پیدا کند چرا که سران ایتالیایی درخواست محرومیت‌های بیشتری برای باشگاه یوونتوس، آنیلی و مدیران سابق این باشگاه از طرف یوفا و فیفا دارند.
در هر صورت باید منتظر ماند تا نتیجه اعتراض باشگاه یوونتوس مشخص شود اما چیزی که نمی‌شود تغییر داد، ضربه بزرگی بود که به پروژه سوپرلیگ فلورنتینو پرس خورد؛ پروژه‌ای که یکی از رئوس آن، آندره‌آ آنیلی بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین