تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
plusresetminus
حزب الله:آمریکا دسترسی به شبکه اجتماعی تیک‌تاک را در پردیس‌های برخی دانشگاه‌های این کشور مسدود کرده است.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۵۴۵
مسدود شدن تیک تاک در برخی دانشگاه‌های آمریکا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تیک‌تاک یک برنامه کاربردی چینی است که قبلاً استفاده از آن، روی همه تجهیزات دستگاه‌های دولت فدرال و دستگاه‌های دولتی در ۳۱ ایالت آمریکا به دلیل نگرانی درخصوص حفظ حریم خصوصی داده‌ها ممنوع شده بود.
اکنون، محدودیت‌ها در حال گسترش به دانشگاه‌ها هستند، به طوری که دانشگاه آبرن، دانشگاه اوکلاهما، دانشگاه تگزاس اِم اَند اِی و سایر دانشگاه‌ها در هفته‌های اخیر این پلتفرم را در شبکه‌های وای‌فای دانشکده‌های خود مسدود کردند.
چنین ممنوعیت‌هایی امکان‌پذیر است؛ زیرا سیاست‌های دانشکده‌ها امکان مسدود کردن ترافیک وبگاه‌های خاص در شبکه‌های وای‌فای دانشگاه را برای محتوای مضر و هرزه‌نگاری فراهم کرده است. اما این خط‌مشی‌ها ممکن است به برنامه‌های کاربردی خاصی نیز تعمیم داده شوند که در گذشته با سکو‌هایی مانند حساب رسانه اجتماعی ناشناس ییک‌یاک (Yik Yak) انجام شده است.
برخی از حامیان آزادی اینترنت، این سیاست‌ها را زیر سؤال می‌برند و آن‌ها را نوعی سانسور نادرست می‌نامند. برخی دیگر می‌گویند چنین ممنوعیت‌هایی در زمانی که هدف قراردادن فناوری چین از نظر سیاسی سودمند است، به منزله دامن‌زدن به آن است.
آنجلو کاروسون (Angelo Carusone)، رییس سازمان «رسانه برای آمریکا اهمیت دارد» (Media Matters for America، یک سازمان غیرانتفاعی نظارت بر رسانه)، گفت: شاهد گسترش اقدامات ناشیانه و شدید دولتی علیه تیک‌تاک در سطوح ایالتی بودیم. این ممنوعیت بی‌اثر خواهد بود و به جز در زمینه مقاصد سیاسی تأثیری نخواهد داشت.
بسیاری از حامیان آزادی اینترنت، با طعنه و کنایه می‌گویند دولت و دانشگاه‌های آمریکا خود با سانسور این برنامه‌ها به ظاهر با سانسور چینی مبارزه می‌کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین