تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
plusresetminus
حزب الله:نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای تاکید کردند که سپاه و بسیج مستضعفین نقشی ماندگار و انکارنشدنی در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا ایفا کرده است.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۵۳۱
سپاه نقشی ماندگار در مبارزه با تروریسم ایفا کرده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان در محکومیت مصوبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قرائت کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است:
پارلمان اروپا در اقدامی نابخردانه در روز ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱، در قطعنامه‌ای ضمن حمایت و همراهی با اغتشاشگران و جریانات معاند ضد ایرانی از شورای اروپا خواسته است که مقامات کشورمان را در فهرست تحریم‌ها قرار داده و همچنین از این شورا خواسته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین را در فهرست گروه‌های تروریستی این اتحادیه قرار دهد.
ما نمایندگان ملت بزرگ ایران این تصمیم پارلمان اروپا را مبتنی بر اطلاعات نادرست، قضاوت‌های غلط و تحت تأثیر اغراض سیاسی و ضدایرانی می‌دانیم و این مصوبه را به شدت محکوم می‌کنیم.
روشن است اکنون که مخالفان ایران در پروژه ناامن سازی کشور ناکام مانده اند، تلاش می‌کنند با این اقدامات بی اساس، فشار سیاسی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران وارد کنند. هرچند این غیرقابل انکار است که پایه‌های مقبولیت نظام در میان مردم ایران مستحکم است و این فشارها نمی‌تواند برای آنها آورده‌ای داشته باشد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین نهادی برآمده از دل مردم ایران بوده که ضمن حراست از منافع ملی، نقشی ماندگار و انکارنشدنی در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا ایفا کرده و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، عزیز دل مردم ایران در این راه با ایثار جان خود، امنیت و عزت مردم منطقه را ارتقا بخشید.
معرفی سپاه پاسداران به عنوان یک رکن حاکمیتی و دفاعی ملت و دولت ایران تحت اتهام تروریسم، ضمن آن که نقض مقررات بین المللی از جمله قاعده منع مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و احترام به حاکمیت دولت‌ها است، رویه‌ای تنش زا و خطرناک است که حتماً با واکنش قاطع مجلس شورای اسلامی مواجه خواهد شد که عواقب منفی با نهادهای وابسته به سازمان‌های نظامی اتحادیه و کشورهای اروپایی را در پی خواهد داشت. مجلس در این زمینه تدابیر تقنینی دقیقی را طراحی کرده و آن را به جریان انداخته است.
نقض قواعد حقوق بین الملل در قطعنامه پارلمان اروپا، بار دیگر تأثیرپذیری این نهاد از جریانات ضد ایرانی و استانداردهای دوگانه آنها در اجرای موازین حقوق بین الملل را نشان می‌دهد و تنفر ملت ایران را نسبت به مدعیان دروغین اخلاق و دیپلماسی را به نمایش گذاشت و در صورتی که مفاد آن مورد ابرام شورای اروپا و یا اجرا توسط کشورهای اروپایی قرار گیرد، عواقب منفی آن متوجه بانیان این اقدام جاهلانه خواهد بود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین