کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش:

مدارس به صورت هیأت امنایی مدیریت خواهند شد

ایسنا , 2 بهمن 1401 ساعت 11:54

حزب الله:

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش عنوان کرد: به منظور افزایش نقش آفرینی معلمان، نمایندگان اولیاء، نمایندگان مدیریت محلی و نهادهای انقلابی در اداره مدرسه، مدارس به صورت هیأت امنایی مدیریت خواهد شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، احمد محمودزاده در بازدید از مدرسه هیأت امنایی اصحاب کساء قم در مورد  استفاده از ظرفیت‌های مدرسه و اولیاء برخی از دانش آموزان، گفت: در راستای مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش و شعار دولت مردمی، کیفیت بخشی، تقویت و ارتقای مشارکت عوامل سهیم و مؤثر و گسترش متوازن مدارس هیأت امنایی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: آموزش و پرورش در راستای عدالت تربیتی وآموزشی و با هدف اجرای سیاست‌های مدرسه محوری و تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری و ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس و همچنین استفاده بهینه از مشارکت‌های مردمی به استناد قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، تلاش کرده است شیوه‌های نوین از مدیریت در مدارس را مورد توجه قرار دهد. این طرح با هدف تمرکز زدایی و حرکت در مسیر مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش و افزایش نقش و عوامل سهیم و مؤثر همه ذینفعان از جمله معلمان، اولیاء دانش آموزان، معتمدین محلی و... صورت می‌پذیرد.
وی افزود: مقرر شده است سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی طرح مطالعاتی و توجیهی این برنامه را آماده کند و الگو، مدل و الزامات آن را از جهت آیین نامه‌ای و نرم‌افزاری و سخت افزاری برای وزارت آموزش و پرورش آماده کند.
محمودزاده ویژگی مهم مدارس هیأت امنایی را بهره‌گیری از افزایش نقش آفرینی معلمان، نمایندگان اولیاءو ظرفیت‌های محله، نهادها و خیرین، دانست و گفت: مدارس هیأت امنایی امکان تبدیل مدرسه به عنوان کانون یادگیری محله را فراهم کرده و شرایطی را برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی با کیفیت به دانش‌آموزان مهیا می‌کنند.
وی با بیان اینکه توسعه این مدارس و همچنین ارتقای کیفی و کمی و شفافیت در عملکرد آنها به مطالبه عمومی تبدیل شده است، اظهار کرد: به منظورکیفیت بخشی، تقویت و ارتقای مشارکت عوامل سهیم و مؤثر و گسترش متوازن مدارس هیأت امنایی، جلسات تخصصی مبنی بر راه حل‌های قانونی و منعطف با استفاده از تمامی ظرفیت‌ حوزه‌های آموزش و پرورش در راستای مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش صورت گرفته است و وزارت آموزش و پرورش در این مسیر مصمم است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمودزاده با انتقاد از نگاه مشارکتی صرفا مالی به مدارس هیأت امنایی، از چرخش تحولی دولت به مشارکت چند وجهی اجتماعی، تربیتی خانواده‌ها، مردم و نهادهای دولتی عمومی و غیردولتی اشاره کرد و افزود: با بازخوانی تجربه سال‌های گذشته این مدارس و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها ساز و کارها به نحوی پیش بینی می‌شود که از افزایش عدالت و همچنین کیفیت در توسعه این مدارس اطمینان حاصل شود با اجرایی شدن این رویکرد، شاهد تسهیل درسیاست‌های راهبردی وزارت آموزش و پرورش از جمله توسعه مشارکت مردمی در نظام تعلیم و تربیت و حرکت در مسیر کاهش تمرکز امور، ایجاد زمینه‌های مناسب برای تقویت مدارس، ارتقای سطح مهارت‌های علمی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان و حرکت در مسیر برقراری عدالت تربیتی وآموزشی که شعار اصلی دولت مردمی سیزدهم است، در مدارس کشور باشیم.


کد مطلب: 302518

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302518/مدارس-صورت-هیأت-امنایی-مدیریت-خواهند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com