تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
plusresetminus
حزب الله:ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا «آفریکام»، از کشته شدن ۱۰۰ نفر از عناصر مسلح جنبش الشباب در حمله هوایی در سومالی خبر داد.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۵۰۲
۱۰۰ کشته در حمله هوایی آمریکا در سومالی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آفریکام اعلام کرد حمله هوایی به شمال موگادیشو پایتخت سومالی داشت که باعث کشته شدن ۱۰۰ نفر از عناصر جنبش الشباب شد.
آفریکام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله هوایی در شرایطی صورت گرفت که ارتش سومالی در این منطقه به شدت با عناصر مسلح جنبش الشباب درگیر شده بود. این حمله که به درخواست دولت سومالی اجرا شد، همچنین باعث انهدام سه خودروی این عناصر شد.
آفریکام افزود: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد این حمله هوایی، تلفاتی در بین غیرنظامیان نداشت.
گروه الشباب با هدف سرنگون کردن دولت به طور متناوب حملات مسلحانه و بمبگذاری در سومالی انجام می‌دهد. در حالی که «آفریکام» که فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در آفریقا است، می‌گوید هیچ غیرنظامی در این حملات کشته نشده است، این ادعا توسط نهاد ناظر بر حملات هوایی در سراسر جهان موسوم به «ایروارز» (Airwars) به چالش کشیده شده است.
نامه‌ای که نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا نیز در دسامبر ۲۰۲۲ به وزیر دفاع این کشور نوشتند، به همخوانی نداشتن آمار تلفات غیرنظامیان که توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر شده است با آماری که دیگر منابع مستقل منتشر کرده اند، اشاره دارد.
براساس آماری که گروه ایروارز در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر کرده است، از زمان حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی به آمریکا، ارتش این کشور بیش از ۹۱ هزار حملات هوایی در هفت کشور صورت داده است که در این حملات ۴۸ هزار و سیصد نفر کشته شده اند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین