تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
plusresetminus
حزب الله:مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از یخ زدن کنتور آب در روزهای یخبندان پرداخت.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۴۹۲
چطور در این روزهای سرد جلوی یخ زدن کنتور آب را بگیریم؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدصالح حزینی با اشاره به برودت هوای کنونی که در نواحی مختلف استان با آن مواجهیم و احتمال یخ زدن کنتور و لوله‌های آب و آسیب به تاسیسات را به همراه دارد، افزود: چند عامل مهم باعث یخ زدن کنتور و لوله آب می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به باز ماندن لوله‌ها، عدم وجود دریچه و عایق بر روی کنتورها و حتی یخ زدن لوله نزدیک به کنتور که باعث انتقال سرما و آسیب به کنتور می‌شود، یاد کرد.
وی درباره راهکارهایی که می‌تواند باعث پیشگیری از یخ زدن کنتور و لوله‌های آب شود، وجود دریچه بر روی کنتور و عایق بندی دیوارهای محفظه کنتور را از جمله این راهکارها برشمرد و گفت: از سوی دیگر گرم نگه داشتن لوله‌ها و عایق بندی آنها نیز ضروری است که برای این منظور می‌توان از عایق‌های پشم شیشه، پوشال و یا کیسه خاک اره استفاده کرد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه جلوگیری از ورود آب به محفظه کنتور را نیز برای پیشگیری از یخ زدگی کنتور ضروری دانست.
حزینی اظهار کرد: چنانچه در هر صورت کنتور و یا لوله‌های آب یخ زد، یکی از رایج ترین اشتباهات استفاده مستقیم از حرارت از جمله روشن کردن آتش در نزدیک کنتور و لوله و یا ریختن آب جوش است که این کار باعث شکستگی و آسیب جدی خواهد شد.
وی راهکار اصلی آب شدن یخ کنتور و لوله‌ها را استفاده از حوله و آب ولرم اعلام کرد و افزود: در این روش باید محدوده یخ زده را با حوله پوشانده و به تدریج آب ولرم روی آن بریزیم.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از حرارت ملایم سشوار نیز می‌تواند برای برقراری جریان در کنتور و لوله‌های یخ زده موثر باشد، یادآور شد: سشوار را باید در فاصله حدود ۱۰ سانتی‌متری از قسمت یخ زده نگه داریم.
حزینی به افراد توصیه کرد، چنانچه با شکستن لوله و یا آسیب کنتور مواجه شدند، بعد از بستن فلکه اصلی ساختمان حتما با تلفن ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب را در جریان بگذارند تا نسبت به اعزام اکیپ‌های متخصص برای آنها اقدام شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین