تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
plusresetminus
حزب الله: فدراسیون جهانی شطرنج معتقد بوده که رقابت ملی پوش ایران با ملی پوش آمریکا هیجان انگیز ترین بازی‌ها در دور هفتم مسابقات شطرنج تاتا استیل بوده است.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۴۸۱
نبرد ۷ ساعته شطرنج‌باز ایران؛ مقصودلو چگونه حریف آمریکایی را متوقف کرد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در دور هفتم هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، پرهام مقصودلو  مرد شماره یک شطرنج ایران، در جدول مسترز این مسابقات به مصاف کاروآنا آمریکایی رفت و به تساوی رسید. مقصودلو که دارای ریتینگ ۲۷۱۹ است، درحالی در این بازی مساوی کرد که حریفش در این دور دارای ریتینگ ۲۷۶۶ بود. در اواخر این رقابت، حریف مقصودلو پیش بود اما شطرنج باز ایران پس از حدود ۷ ساعت و ۱۰ دقیقه بازی موفق شد باخت را با تساوی عوض کند.
فدراسیون جهانی شطرنج در خصوص این مسابقه نوشت: در هیجان‌انگیزترین بازی دور هفتم مسابقات تاتا استیل، مقصودلو در دفاع بهتر ظاهر شد و توانست به تساوی برسد. پرهام با تلاش برای بردن به هر قیمتی از خط باریکی عبور کرد چرا که او پیاده خود را تا b۷ پیش برد اما در طول راه یک مهره را از دست داد. کاروآنا به پیروزی بسیار نزدیک شد  اما چند حرکت پیروز را از دست داد و به مقصودلو اجازه داد تا یک تساوی را تضمین کند.
 هشتاد و پنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی ۱۴ نفره است که از ۱۴ تا ۲۹ ژانویه در هلند برگزار می شود. پرهام مقصودلو به جای "دودا" در این مسابقات دست به مهره شده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین