تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
plusresetminus
حزب الله: خسرو شکیبایی چهار سال پیش از آنکه بار سفر از این دنیا ببندد در جشنواره فیلم فجر برای بازی در «سالاد فصل» سیمرغ بلورین گرفت.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۴۸۰
سیمرغی که برای خسرو شکیبایی پر کشید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بیست‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر بهمن‌ماه سال ۱۳۸۳ در تالار بزرگ وزارت کشور افتتاح شد و فیلم‌هایی همچون «خیلی دور خیلی نزدیک»، «زن زیادی»، «ماهی‌ها عاشق می‌شوند»، «باغ‌های کندلوس»، «مرثیه برف»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «جایی برای زندگی»، «ما همه خوبیم»، «یک تکه نان»، «بید مجنون» و «سالاد فصل» حضور داشتند.
در این دوره از جشنواره قرار بود فیلم «به رنگ ارغوان» ابراهیم حاتمی‌کیا هم نمایش داده شود که با توجه به داستانش دچار مسائل و حاشیه‌های امنیتی شد و در نهایت پس از برگزاری چند جلسه، حاتمی‌کیا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر وقت اطلاعات (علی یونسی) از نمایش فیلمش در جشنواره انصراف داد و اعلام کرد منتظر روزی می‌ماند تا این فیلم در یک فضای صرفا فرهنگی دیده شود؛ که البته این انتظار بیش از پنج سال طول کشید.
در ادامه‌ی گزارشی از خاطرات لحظه‌های ماندگار جشنواره فجر، تعدادی دیگر از عکس‌های ایسنا مرور می‌شود.
بیشتر بخوانید:

  
سیمرغی که برای خسرو شکیبایی پر کشید
 بزرگداشت عبدالله اسکندری در افتتاحیه بیست‌وسومین جشنواره فجر، سال ۱۳۸۳
افتتاحیه این دوره از جشنواره با اجرای داریوش کاردان همراه بود و تقدیر از چهره‌پرداز سرشناس سینمای ایران با حضور علیرضا خمسه برگزار شد که او در سخنانی به طنز گفت: اسکندری با پنج سیمرغ بلورین رکورددار دریافت این جایزه است و درمجموع ۱۵۰ مرغ دارد و تعجب می‌کنم ایشان چرا مرغداری باز نکرده است.
سیمرغی که برای خسرو شکیبایی پر کشید
بزرگداشت فرامرز قریبیان در افتتاحیه جشنواره بیست‌وسوم با حضور پرویز پرستویی، سال ۱۳۸۳
پرویز پرستویی که برای دعوت از قریبیان به روی صحنه آمده بود در آن مراسم گفت: «گوزن‌ها» را همان سال‌هایی دیدم که داشتم به سینما علاقمند می‌شدم و اولین بار هم ایشان را در پشت صحنه فیلم «پرونده» در دادگستری دیدم که وقتی متوجه شدم آنجا فیلمبرداری است حضور پیدا کردم. در دومین جشن خانه سینما هم وقتی که برنده جایزه بهترین بازیگر شدم برای فیلم «روبان قرمز» در قشم بودم و پسرم برای دریافت جایزه‌ام رفت و وقتی فهمیدم آقای قریبیان این جایزه را داده‌اند بسیار تاسف خوردم که باز فرصت دیدارشان را از دست دادم.
سیمرغی که برای خسرو شکیبایی پر کشید
اختتامیه جشنواره بیست‌وسوم فیلم فجر: دیپلم افتخار هیات داوران به علیرضا شیخ الاسلام بازیگر فیلم «پشت پرده‌ مه»
سیمرغی که برای خسرو شکیبایی پر کشید
خسرو شکیبایی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم «سالاد فصل»
سیمرغی که برای خسرو شکیبایی پر کشید
فرشته صدرعرفایی در این دوره سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم «کافه ترانزیت» گرفت.
سیمرغی که برای خسرو شکیبایی پر کشید
کامبوزیا پرتوی که دو سال قبل و در دوران شیوع کرونا از دنیا رفت، در دوره بیست‌وسوم جشنواره برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه برای «کافه ترانزیت» شد.
سیمرغی که برای خسرو شکیبایی پر کشید
اختتامیه جشنواره بیست‌وسوم فیلم فجر با اجرای حسین پاکدل همراه بود و کیانوش عیاری برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش هنر و تجربه برای «بیدار شو آرزو» شد.
سیمرغی که برای خسرو شکیبایی پر کشید
پرویز پرستویی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «بید مجنون»، اختتامیه جشنواره بیست‌وسوم
او که در این فیلم نقش یک نابینا را داشت، با تشکر از مجید مجیدی (کارگردان فیلم) گفته بود: او این فرصت را به من داد تا یک دریچه جدید در زندگی من باز شود. الان می‌توانم با یک نابینا مکاتبه کنم، نامه بنویسم و نامه‌اش را بخوانم.
در این دوره از جشنواره فیلم‌های «خیلی دور خیلی نزدیک و «بید مجنون» با ۶ و چهار سیمرغ بیشترین تعداد جایزه را گرفتند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین