کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پلیس فرانسه با معترضان به اصلاح قانون بازنشستگی درگیر شد

باشگاه خبرنگاران جوان , 2 بهمن 1401 ساعت 9:22

حزب الله:
تظاهرات مردم فرانسه در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی در این کشور، به درگیری بین معترضین و نیرو‌های پلیس انجامید.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تظاهرات کنندگانی که در اعتراض به افزایش سن بازنشستگی به خیابان آمده بودند، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و پرتاب مواد آتش زا به سمت پلیس کردند که این اقدامات با واکنش شدید نیرو‌های امنیتی مواجه شد.
بر اساس قانون جدید قرار است سن بازنشستگی در فرانسه به ۶۴ سال افزایش پیدا کند که این امر خشم معترضین را به دنبال داشت.
همچنین علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر فرانسه، کارکنان بخش‌های حمل و نقل عمومی، آموزش و انرژی و کارکنان بخش دولتی هم در اعتراض به اصللاح قانون بازنشستگی قصد دارند اعتصاب کنند.
بر اساس آمار رسمی، در جریان تظاهرات در فرانسه بیش از یک میلیون نفر در سراسر این کشور به خیابان‌ها آمدند که این امر به درگیری و خشونت با پلیس این کشور منجر شد. در حال حاضر سن بازنشستگی در فرانسه ۶۲ سال است و دولت تصمیم دارد با اصلاح قانون، سن بازنشستگی را به ۶۴ سال برساند.
به دعوت احزاب، گروه‌ها و اتحادیه‌های صنفی تظاهرات گسترده‌ای در پاریس در اعتراض به طرح امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، درباره افزایش سن بازنشستگی برگزار شده است.
در حالی که دولت فرانسه هیچ واکنشی به این تظاهرات نشان نداده است، احزاب چپگرای فرانسه و برخی از سازمان‌های جوان به برگزاری تجمعی اقدام کردند و در آن خواستار برگزاری تظاهرات در سراسر فرانسه شدند. درحالی که مکرون در برابر مطالبات مردمی لجاجت می‌کند بیم این می‌رود اعتراضات به سراسر فرانسه کشیده شود.


کد مطلب: 302469

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302469/پلیس-فرانسه-معترضان-اصلاح-قانون-بازنشستگی-درگیر

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com