تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
plusresetminus
حزب الله:مجمع ملی حمایت از مقاومت و میهن در اردن در دفاع از فلسطین، خواستار اخراج سفیر تل آویو و لغو توافق‌های مشترک شدند.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۴۵۴
اردنی‌ها اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از کشورشان را خواستار شدند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مجمع ملی حمایت از مقاومت و میهن در اردن، در دفاع از اردن و فلسطین و رد سیاست‌های افراطی رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت و رد عادی سازی روابط با اسرائیل، تجمع اعتراض آمیز برگزار کرد و اخراج سفیر تل آویو و لغو همه توافق‌ها با رژیم اشغالگر را خواستار شد.
به گزارش المیادین، اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی رو به افزایش است و به خشم اردنی‌ها دامن می‌زند. اردنی‌ها به دعوت مجمع ملی حمایت از مقاومت و محافظت از میهن در اینجا نزدیک سفارت اسرائیل جمع شدند تا تاکید کنند اردن و فلسطین، ملتی واحد هستند.
عبدالله ابو شوک، عضو این مجمع گفت: پیام ما رد همه طرح‌های عادی سازی با رژیم غاصب صهیونیستی و پیام دوم ما حمایت از مقاومت مسلحانه فلسطین علیه اشغالگران است و همچنین پیام دیگر ما به دولت اردن برای لغو همه توافق‌ها با این دشمن غاصب است که خیرخواه این کشور و امت اسلامی و عربی نیست.
ضاهر عمرو، عضو دیگری از مجمع مذکور گفت: تا زمانی که دشمن صهیونیستی حتی در یک وجب از خاک فلسطین حضور دارد، امت عربی و امت اسلامی وجود نخواهد داشت مگر اینکه به اشغالگری این دشمن در تمام اراضی فلسطینی و اراضی عربی و اسلامی پایان داده شود.
بر اساس اصل مقابله به مثل، اردنی‌ها از دولت خود، پاسخ به اسرائیل را که به هیچ معاهده یا توافقی پایبند نیست و تنها زبان زور را می‌فهمد، خواستار شدند.
وائل السقا، معاون دبیرکل حزب جبهه اقدام اسلامی اردن در خصوص این درخواست گفت: ما اخراج سفیر را خواستاریم و عادی سازی باید فورا متوقف شود و باید موضع گیری کرد و از برگه‌هایی که اردن در اختیار دارد استفاده کرد.
عبدالمجید دندیس، عضو دفتر سیاسی حزب وحدت مردمی اردن که در این تجمع اعتراضی حضور داشت، گفت: باید موضعی سیاسی و حمایت آشکار از گزینه مقاومت و حمایت از مقاومت در رویارویی با این کابینه فاشیست وجود داشته باشد که همه توافق‌ها و حتی توافق‌هایی را که با اردن و برخی کشور‌های عربی امضا کرده است نادیده می‌گیرد.
شرکت کنندگان در این تجمع، پارچه نوشته‌های متعددی در دست داشتند که مخالفت با اسکان فلسطینی‌ها در خارج و رد کشور جایگزین، در صدر آن قرار دارد و هشدار دادند که طمع ورزی‌های رژیم صهیونیستی از فلسطین آغاز شده است و به اردن می‌رسد و در نهایت کل کشور‌های عربی را دربر می‌گیرد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین