کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش لبنان به تعلیق حق رأی آن در سازمان ملل متحد

twitter

مشرق , 1 بهمن 1401 ساعت 13:50

حزب الله:وزارت امورخارجه لبنان در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: نظر به خبرهای منتشر شده رسانه ها مبنی بر تعلیق حق رای لبنان در سازمان ملل متحد به دلیل عدم پرداخت حق عضویت ، وزارت امور خارجه و مهاجران تمایل دارد که تشریح کند، همه مراحل پرداخت مبلغ مورد نیاز انجام شده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، وزارت امورخارجه لبنان در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: نظر به خبرهای منتشر شده رسانه ها مبنی بر تعلیق حق رای لبنان در سازمان ملل متحد به دلیل عدم پرداخت حق عضویت ، وزارت امور خارجه و مهاجران تمایل دارد که تشریح کند، همه مراحل پرداخت مبلغ مورد نیاز انجام شده است.

در این بیانیه اعلام شد:پس از تماس های صورت گرفته با نجیب المیقاتی نخست وزیر و وزیر دارایی لبنان، پرداخت نهایی این هزینه برای حفظ حق لبنان در سازمان ملل متحد مستقیما پرداخت خواهد شد.
لبنان از جمله ۶ کشوری است که حق رای خود را در سازمان ملل به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی از دست داد.
دبیرکل سازمان ملل متحد جمعه شب در نامه‌ای اعلام کرده است که لبنان به همراه ونزوئلا و سودان جنوبی نتوانسته اند بدهی خود به بودجه عملیاتی سازمان ملل را پرداخت کنند و جزو شش کشوری هستند که حق رای خود را در مجمع عمومی ۱۹۳ عضوی از دست داده‌اند.
بر اساس نامه دبیرکل سازمان ملل، حداقل پرداخت مورد نیاز برای بازگرداندن حق رای لبنان، یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۳۰۳ دلار اعلام شده است.
لغو حق رأی لبنان در سازمان ملل متحد در شرایطی رخ می دهد که این کشور به علت مشکلات متعدد، با بحران‌های اقتصادی زیادی روبه روست.


کد مطلب: 302436

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302436/واکنش-لبنان-تعلیق-حق-رأی-سازمان-ملل-متحد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com