کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صنعا: اظهارات سفیر انگلیس بیانگر نقش جنایتکارانه آن در رنج مردم یمن است

ایسنا , 1 بهمن 1401 ساعت 13:48

حزب الله:وزارت خارجه دولت صنعا با محکومیت اظهارات سفیر انگلیس در یمن اعلام کرد، انگلیس هر روز در رنج مردم یمن دست دارد و با گستاخی تمام در سنگر مفسدان، دزدان وتروریست‌ها می‌ایستد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این وزارتخانه موضع جنایتکارانه دولت انگلیس در قبال ملت یمن و مانع تراشی در برابر برقراری صلح را محکوم کرد.
وزارت خارجه دولت صنعا با اشاره به اینکه اظهارات سفیر انگلیس آشکارا نقش جنایتکارانه لندن در تشدید رنج یمنی‌ها را آشکار کرد، افزود: اظهارات سفیر انگلیس ثابت می‌کند که لندن پشت جنگ اقتصادی از جمله سیاست‌های محاصره و گرسنگی قرار دارد.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: انگلیس هر روز در رنج مردم یمن دست دارد و گستاخانه در سنگر مفسدان، دزدان و تروریست‌ها می‌ایستد. انگلیس با این رفتار جنایتکارانه مردم خود را رسوا می‌کند و از طریق سخنان سفیر خود به دخالت در جنایات جنگی علیه مردم یمن اعتراف می‌کند.
وزارت خارجه صنعا اعلام کرد، جنایات انگلیس به مردم یمن حق کامل خواهد داد تا با تمام ابزار ممکن و مشروع به تعقیب و مجازات دولت انگلیس اقدام کند.
این وزارتخانه با بیان اینکه انگلیس سخت تلاش می‌کند تا مانع از تلاش‌های صلح شود و مسائل را به سمت از سرگیری عملیات نظامی سوق دهد، انگلیس، ایالات متحده و هر کسی که پشت این اقدامات خودسرانه است را کاملا مسؤول دانست.
وزارت خارجه دولت صنعا نسبت به گام برداشتن در این رویکرد تشدید هشدار داده و خواست، به انگلیس و آمریکا و موافقان آنها از دشمنان صلح و بشریت گوش نکنند.
این نهاد از سازمان ملل و همه آزادگان جهان خواست تا «مداخله آشکار انگلیس و مانع تراشی آن در برابر صلح» را محکوم کنند و برای پایان دادن به رنج انسانی که ممکن است منطقه را به یک فاجعه احتمالی سوق دهد، ارزیابی منصفانه و عادلانه‌ای از وضعیت اقتصادی داشته باشند.
در همین زمینه محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی صنعا گفت: حمایت انگلیس از اقدامات مزدورانش در مناطق اشغالی یمن با افزایش قیمت گمرکی، جنایت دیگری علیه ملت این کشور و محاصره ای بالاتر از محاصره کشورهای متجاوز آمریکا، انگلیس و عربستان است.
وی افزود: از اقدامات اقتصادی روسیه در پاسخ به انگلیس و ناتو حمایت می‌کنیم.
ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی دولت صنعا تاکید کرد که سفیر انگلیس در سخنانش درباره وضعیت اقتصادی یمن به نام انسانیت و ترس می‌بالد تا جنایت افزایش قیمت گمرکی را توجیه کند.
وی در توییتی نوشت، سفیر انگلیس می‌بایست نقش اصلی و مستقیم کشورش و آمریکا را در این جنایت فاش کند.
سفیر انگلیس در یمن روز جمعه گفته بود: لندن از اقدامات اقتصادی اتخاذ شده برای جلوگیری از عواقب حمله جنبش انصارالله حمایت می‌کند.


کد مطلب: 302435

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302435/صنعا-اظهارات-سفیر-انگلیس-بیانگر-نقش-جنایتکارانه-رنج-مردم-یمن

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com