کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چاپ ۳۰ میلیون از ١۵٠ میلیون جلد کتاب مورد نیاز دانش آموزان برای ۱۴۰۲

1 بهمن 1401 ساعت 12:21

حزب الله:رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما هم اکنون، در حال اصلاح موردی و جزئی محتوای کتاب‌های درسی هستیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: برخی از همکاران ما در حال تغییرات و تعدیل بخشی از محتوای کتاب‌های درسی برای سال آینده هستند.
او ادامه داد: بخشی از مشکلات کتاب مربوط به ساختار آن است که نمی‌توان در بازه کوتاه مدت تغییر داد.
وی افزود: ما هم اکنون، در حال اصلاح موردی و جزئی محتوای کتاب‌های درسی و تشکیل گروه‌هایی برای طراحی ساختار جدید کتاب به صورت موازی هستیم.
لطیفی بیان کرد: ما از تمام ظرفیت‌ها و صاحب‌نظران داخل و خارج از سازمان می‌خواهیم تا طرح‌واره‌های تالیف جدید ارائه دهند. طرح‌نامه ای که اگر قرار باشد در آموزش استفاده شود، به چه نحوی باشد بهتر است.
وی ادامه داد: کاهش تعداد کتاب‌های درسی نیز از برنامه‌های اساسی است که مد نظر داریم. یک یا دو طرح نیز برای سبک کردن وزن کتاب‌های درسی در دست مطالعه داریم.
رئیس سازمان پژوهش افزود: یکی از مشکلات عدم تغییر کتب درسی، برنامه پشت کتاب‌های درسی است؛ به طوری‌که اگر کتابی بخواهد تالیف شود باید از قبل برنامه‌ درسی آن آماده شده باشد. 
لطیفی اظهار کرد: ما برای مهر سال ۱۴۰۲ باید ۱۵۰ میلیون جلد کتاب چاپ کنیم؛ بنابراین از شهریور امسال فرآیند چاپ کتاب‌های درسی را آغاز ‌ و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون جلد کتاب را چاپ کرده‌ایم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پایان گفت: تعداد قابل توجهی از کتاب‌های درسی نیازمند تحول و تغییرات در ساختار هستند که ما در تلاشیم این تحولات زودتر انجام شده و به دست دانش آموزان برسند.


کد مطلب: 302420

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302420/چاپ-۳۰-میلیون-١۵٠-جلد-کتاب-مورد-نیاز-دانش-آموزان-۱۴۰۲

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com