کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ | برنت ۸۷ دلار و ۶۳ سنت شد

تسنیم , 1 بهمن 1401 ساعت 11:15

حزب الله:قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۴۷ سنت معادل ۱‌.۷۱ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۶۳ سنت رسید.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،قیمت نفت حدود 1 دلار در هر بشکه در روز جمعه افزایش یافت و دومین افزایش پیاپی هفتگی را ثبت کرد. روشن شدن دورنمای اقتصاد چین احتمال افزایش تقاضا برای سوخت در دومین اقتصاد بزرگ دنیا را افزایش داده و از قیمت نفت حمایت کرده‌است.
 آژانس بین‌المللی انرژی در روز چهارشنبه اعلام کرد برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در چین تقاضای جهانی برای نفت را در سال جاری میلادی به بالاترین رقم می‌رساند. اوپک هم یک روز قبل‌از آن بهبود تقاضا در چین را پیش‌بینی کرده بود.
 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 47 سنت معادل 1‌.71 درصد افزایش به 87 دلار و 63 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 98 سنت معادل 1.22 درصد افزایش 81 دلار و 31 سنت معامله می‌شود.

 قیمت نفت برنت 2.8 درصد و نفت آمریکا 1.8 درصد طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.
 امید به آهسته شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هم یکی از عوامل بالا رفتن قیمت نفت بوده‌است. اکثر اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند بانک فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در دو اجلاس آینده تنها 25 واحد افزایش دهد و بعد، آن را تا پایان سال جاری ثابت نگه‌دارد.
 یکی دیگر از دلایل بالا رفتن قیمت نفت کاهش تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا 613 حلقه چاه است، یعنی پایین‌ترین رقم از ماه نوامبر.
 تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه هم بازارهای جهانی را مختل کرده و قیمت نفت را بالا برده است.


کد مطلب: 302400

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302400/قیمت-جهانی-نفت-امروز-۱۴۰۱-۱۱-۰۱-برنت-۸۷-دلار-۶۳-سنت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com