تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
plusresetminus
سفیر آمریکا در ترکیه تصریح کرد که واشنگتن مخالف برقراری ارتباط آنکارا با دمشق و عادی‌سازی روابط است.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۳۹۱
سفیر آمریکا در ترکیه: واشنگتن مخالف عادی‌سازی روابط بین آنکارا-دمشق است
 جفری فلیک، سفیر آمریکا در ترکیه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران در ارتباط با تحولات سیاسی در منطقه و روابط دو جانبه و همچنین پیرامون برقراری روابط بین آنکارا و دمشق پس از ۱۱ سال گفت: برای یافتن پاسخ به سوالات مرتبط شما را به سوی دولت ترکیه راهنمای می‌کنم. آمریکا با برقراری ارتباط و عادی‌سازی روابط با رژیم سوریه مخالف است.
وی با اشاره به رایزنی‌های ترکیه و آمریکا در باره وضعیت امنیتی به‌ ویژه در شمال شرق سوریه گفت: همواره در پی راهکارهایی برای همکاری با ترکیه به عنوان هم‌پیمان هستیم. آن‌ها (ترکیه) در مبارزه با داعش شریک مهم ما هستند. هم آن‌ها و هم ما رویکردهای متفاوت را مطرح می‌کنیم؛ اما به طور کلی دارای ارتباطات مفید هستیم.
فلیک با اشاره به دیدار روز گذشته مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن دی.سی، گفت: بلینکن در این دیدار از تلاش‌های ترکیه در زمینه توافق غلات دریای سیاه قدردانی کرد.
وی در رابطه با موضوع درخواست ترکیه برای خرید و مدرنیزه کردن جنگنده‌های اف ۱۶ از آمریکا و ارتباط آن با مساله عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گفت: این موارد به هم ربطی ندارند. این را وزیر خارجه هم صراحتا اعلام کرد.
فلیک همچنین اظهار کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دولت وی در مورد مساله اف-۱۶ از ترکیه حمایت می‌کنند.
او همچنین تصریح کرد: این موضوع باید توسط کنگره به عنوان یک نهاد مستقل و دستگاه مقننه نیز به تصویب برسد. دولت بایدن از فروش آن حمایت و در این زمینه به همراه کنگره بررسی می‌کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین