تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
plusresetminus
کاخ سفید، گروه واگنر را به عنوان یک «سازمان جنایتکار بین‌المللی» معرفی کرد که موجب واکنش موسس این گروه شد.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۳۹۰
کاخ سفید شرکت نظامی روسی واگنر را یک «گروه جنایی بین‌المللی» معرفی کرد
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا در یک نشست خبری گفت که آمریکا تحریم‌هایی را علیه گروه واگنر اعمال می‌کند و آن را به عنوان یک «سازمان جنایتکار بین‌المللی» می‌شناسد.
پیشتر رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفته بود که ایالات متحده به زودی تحریم‌های بیشتری را علیه گروه واگنر اعمال خواهد کرد و وزارت خزانه داری این گروه را به عنوان «سازمان جنایی بین‌المللی» معرفی خواهد کرد.
کربی گفت: وزارت خزانه داری واگنر را به عنوان یک سازمان جنایتکار بین‌المللی معرفی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد که آمریکا درصدد است تحریم‌هایی را ظرف روزهای آینده علیه این گروه و «شبکه‌های پشتیبانی در بسیاری از قاره‌ها» اعمال کند.
همچنین به نقل از خبرگزاری آناتولی، کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روزانه گفت که وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت نظامی روسی گروه واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین را به عنوان یک گروه جنایی بین‌المللی می‌شناسد.
کربی با اشاره به اختلافات بین وزارت دفاع روسیه و گروه واگنر افزود که گروه واگنر به یک نیروی مرکزی در میدان تبدیل شده است.
وی در عین حال اظهار کرد که همچنین تصاویر ماهواره‌ای را به اشتراک گذاشته‌اند که نشان می‌دهد کره شمالی سال گذشته تسلیحاتی را برای استفاده در اوکراین به گروه واگنر ارسال کرده است.
کربی با استناد به عکس‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اند، ادعا کرد که محموله‌های تسلیحاتی از کره شمالی در کانتینرها بارگیری شده و با قطار به روسیه تحویل داده شده است.
وی این اقدامات کره شمالی را محکوم و تصریح کرد که انتقال تسلیحات از این کشور نقض مستقیم قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.
کربی اظهار کرد که آنها سازمان ملل را در این مورد مطلع کرده‌اند.
کاخ سفید، جمعه عکس‌هایی از ارسال تسلیحات توسط کره شمالی به گروه واگنر و اطلاعاتی مبنی بر حمایت پیونگ یانگ از روسیه را به اشتراک گذاشت.
یوگنی پریگوژین، موسس گروه واگنر در واکنش به اظهارات کاخ سفید در این باره گفت: آمریکایی‌ها هم‌قطاران ما در این حالت هستند.
او با به تسمخر گرفتن بیانیه مطبوعاتی کربی روز جمعه در تلگرام نوشت: و نهایتا از این پس واگنر و آمریکایی‌ها به مثابه هم‌قطاران یکدیگر هستند و می‌توان روابط همکاری ما را به عنوان «تفکیک جرایم قبیله‌ای» معرفی کرد.
این در حالی است که گروه واگنر موفقیت‌های بسیاری را در میدان در منطقه عملیات نظامی و خصوصا شهر کوچک سولدار در جمهوری دونتسک به دست آورده است.
وزارت دفاع روسیه نیز ۱۳ ژانویه بیانیه توضیحی درباره روند عملیات آزادسازی شهرک راهبردی سولدار در جمهوری خلق دونتسک صادر کرد و از هویت نیروهایی که به محله‌های شهر حمله کرده‌ بودند، پرده برداشت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین