تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
plusresetminus
حزب الله: اتحادیه های مختلف در فرانسه فردا ( پنج شنبه) در واکنش به طرح بازنشستگی بحث برانگیز ماکرون اعتصاب گسترده ای را به راه می اندازند که تاثیرات آن از امروز هم آغاز شده و منجر به لغو حرکت قطارها شده است.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۲۹۴
اعتصاب گسترده خدمات عمومی در واکنش به طرح اصلاحات بازنشستگی "ماکرون" در انتظار فرانسه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به دلیل اعتصاب گسترده فردا ( پنج شنبه) علیه اصلاحات بازنشستگی دولت فرانسه، چند قطار سریع السیر TGV بین پاریس و سوئیس عصر امروز چهارشنبه لغو شد.
سه تا از قطارها باید در پاریس و دو تا در لوزان و زوریخ حرکت می کردند.
شرکت عامل لیریا در وب سایت خود اعلام کرده است، همه قطارهای TGV در مسیر بین پاریس و زوریخ از طریق بازل، فردا پنجشنبه، روز اعتصاب گسترده کارکنان لغو خواهند شد. همین امر در مورد قطارهای اتصال پاریس - لوزان از طریق ژنو نیز صدق می کند. به گفته لیریا، همچنان باید در روز جمعه اختلالات دیگری وجود داشته باشد.
به دلیل اعتصاب بزرگ اعلام شده علیه اصلاحات برنامه ریزی شده بازنشستگی، خطر لغو و تاخیر پروازها در روز پنجشنبه در فرودگاه اورلی پاریس نیز وجود دارد. اداره کل هوانوردی غیرنظامی فرانسه روز سه شنبه در مورد این خطر هشدار داد.
دولت مرکزی تحت ریاست جمهوری "امانوئل مکرون" یک هفته پیش اعلام کرد که به تدریج سن بازنشستگی را از 62 به 64 سال افزایش می دهد.
به این ترتیب دولت فرانسه با وجود مخالفت‌های شدید مردمی و تهدید اتحادیه‌ها برای اعتصاب‌های گسترده تصمیم گرفته طرح جنجال برانگیز خود برای اصلاح قواعد بازنشستگی را در پیش گیرد.
الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه اعلام کرده که همچنان به طرح اصلاح قواعد بازنشستگی در این کشور پایبند است، از دیدگاه دولت فرانسه، اصلاح حقوق بازنشستگی ضروری است و این امر فوری است.
این اصلاحات مد نظر دولت فرانسه بخصوص افزایش تدریجی سن بازنشستگی را از 62 سال به 64 سال تا سال 2030 پیش بینی می کند. بر این اساس اگر شهروندان بخواهند بدون کسر بازنشسته شوند، باید 43 سال در آینده حق بیمه پرداخت کرده باشند. هر کسی که موفق به انجام این کار شود باید حداقل بازنشستگی بالاتری معادل 1200 یورو در آینده دریافت کند.
به اعتقاد دولت فرانسه کار طولانی‌تر باید به جبران کسری مورد انتظار صندوق‌های بازنشستگی کمک کند. بورن گفت: ما هزینه های دستمزد یا مالیات را افزایش نخواهیم داد، زیرا هدف ما اشتغال کامل است و با این پروژه ما تضمین می کنیم که صندوق های بازنشستگی تا سال 2030 از نظر مالی متعادل شوند.
در آن زمان هشت اتحادیه بزرگ فرانسه فوراً برای یافتن یک پاسخ مشترک گرد هم آمدند و اعلام کردند: ما برای اولین روز اعتصاب و تظاهرات در 19 ژانویه ( فردا) فراخوان می دهیم. لورنت برگر، دبیر کل CFDT گفت: این شروع یک بسیج قدرتمند و پایدار برای حقوق بازنشستگی است. هدف نهایی این است که دولت اصلاحات بازنشستگی را پس بگیرد.
بر اساس نظرسنجی‌ها، اکثریت فرانسوی‌ها این اصلاحات را رد می‌کنند بخصوص که این اصلاحات در زمان عدم اطمینان زیاد همراه با افزایش قیمت‌ها و از دست دادن رفاه شهروندان شکل می گیرد.
ممکن است این ترس به خشم تبدیل شود که مردم را به خیابان ها بکشاند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین