تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
plusresetminus
حزب الله:یک رسانه غربی در گزارشی به وخامت روزافزون سیستم بهداشت و درمان انگلیس در سایه تداوم اعتصاب های گسترده کارکنان در این کشور پرداخت.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۲۹۲
وخامت روزافزون سیستم بهداشت و درمان انگلیس در سایه تداوم اعتصاب ها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،"ان تی وی" آلمان در گزارشی نوشت: شرایط در سیستم مراقبت های بهداشتی بریتانیا به شدت متشنج شده است. هزاران پرستار شغل خود را کنار می گذارند. دیدگاه های اتحادیه مربوطه و دولت در مورد افزایش دستمزدها بسیار متفاوت است. در همین حال، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در حال بررسی محدود کردن حق اعتصاب است.
در ادامه این مطلب آمده است: به دلیل اعتصاب پرسنل پرستاری، بیماران در سیستم مراقبت های بهداشتی در انگلیس در حال حاضر مجبورند خود را برای مدت زمان انتظار و غیبت طولانی مدت آماده کنند. در مبارزه برای دستمزدهای بالاتر و شرایط کاری بهتر، هزاران پرستار در انگلیس شغل خود را رها کردند. انتظار می‌رود که این خروج از اتحادیه سلطنتی کالج پرستاری تا روز پنجشنبه ادامه داشته باشد. اعتصابات بیشتر هم در ماه فوریه اعلام شده است.
ان تی وی آلمان در ادامه نوشت: جبهه‌گیری ها سخت‌تر شده‌اند: اتحادیه مربوطه خواهان امتیاز دستمزد مثبتی است که بسیار بالاتر از نرخ تورم اخیر است که بیش از 10 درصد است. از سوی دیگر، دولت محافظه‌کار انگلیس نمی‌خواهد پیشنهاد خود را افزایش دهد که معادل حدود 4.5 درصد دستمزد بیشتر است. در انگلیس سلامت یک موضوع ملی است.
"پت کالن"، از کالج سلطنتی پرستاری، در این اعتصاب ها از کارگران دفاع کرده و در این باره می گوید: مردم نمی میرند زیرا پرستاران در اعتصاب هستند. پرستاران اعتصاب می کنند زیرا مردم در حال مرگ هستند. خدمات بهداشتی چقدر بد است و زمان آن رسیده است که نخست وزیر مبارزه برای آینده این بخش را آغاز کند.
از سوی دیگر، استیو بارکلی، وزیر بهداشت بریتانیا، در مقاله‌ای برای ایندیپندنت با هدف رفاه حال بیماران نوشت: اگر با افزایش غیرقابل قبول دستمزد کارکنان بهداشت موافقت کنیم، میلیاردها پوند را در جایی ما بیشتر به آن نیاز داریم از دست می دهیم.
در این شرایط ریشی سوناک می خواهد حق اعتصاب را با یک ابتکار قانون بحث برانگیز محدود کند، تا از خدمات اولیه در زمینه های حیاتی مانند مراقبت های بهداشتی اطمینان حاصل کند.
سیستم بهداشت انگلیس NHS به طور مزمن کمبود بودجه و کمبود کارکنان دارد. متیو تیلور، رئیس کنفدراسیون NHS نسبت به جنگ فرسایشی طولانی بین دولت و اتحادیه ها در صورت عدم توافق هشدار داده است.
در حالی که بیماران انگلیسی این روزها ساعت‌ها و گاها روزها و سال‌ها برای دریافت خدمات بهداشتی انتظار کشیده و عذاب می‌کشند، دولت تلاش می‌کند بحران بی سابقه در سیستم بهداشت و سلامت این کشور را نادیده بگیرد.
بیماران در بیمارستان های بریتانیا این روزها باید بیش از هر چیز یک کار را انجام دهند: منتظر بمانند. انتظار برای آمبولانس، برای اتاق عمل و حتی برای ترخیص از بیمارستان.
کمبود جدی پرسنل در بیمارستان ها، تعداد بالای بیماران آنفولانزا به اضافه موارد جدید کووید و تلاش برای کاهش لیست انتظار طولانی از دلایل این شرایط افتضاح است. حدود هفت میلیون بریتانیایی باید ماه ها، گاهی تا دو سال، برای عمل های معمولی مانند عمل زانو یا لگن صبر کنند. علاوه بر این، تعداد زیادی تخت بیمارستانی برای مدت طولانی اشغال شده است.
علیرغم به وجود آمدن این وضعیت افتضاح ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نمی خواهد در مورد یک بحران صحبت کند و فقط از این مسئله صحبت می کند که خدمات بهداشتی دولتی NHS تحت فشار زیادی قرار دارد.
در جریان اعتصاب های کنونی کارکنان NHS خواهان افزایش 19 درصدی دستمزد هستند. این درخواست برای جبران سال ها ضرر در دستمزدهای واقعی و تورم فعلی بیش از ده درصد در نظر گرفته شده است.
در دولت‌های با رهبری حزب کارگر بین سال‌های 2000 و 2010، بودجه مراقبت‌های بهداشتی با نرخ متوسط ​​سالانه 6.6 درصد رشد کرد. با سیاست های ریاضتی دولت های تحت رهبری محافظه کاران، این افزایش در ابتدا به 1.1 درصد کاهش یافت و بین سال های 2015 تا 2020 به 2.2 درصد رسید.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین