کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خبرداد

اعلام نتایج اولیه کنکور تا نیمه اسفند/ دیروز یک «کلیدزن» را شناسایی کردیم/فعالیت‌های ما منجر به خلع سلاح‌ متخلفان شد

ایسنا , 29 دی 1401 ساعت 10:46

حزب الله:رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره وضعیت داوطلبان کنکوری شهر خوی که روز گذشته زلزله ۵/۴ ریشتری در آن به وقوع پیوست و باعث بروز خساراتی شد، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در ارتباط با برگزاری کنکور داوطلبان این شهر انجام شده است. همچنین با توجه به وقوع سیل در برخی بخش‌های استان سیستان و بلوچستان، از استاندار خواسته‌ایم که با استفاده از ظرفیت حمل و نقل هوایی، داوطلبان را به نقطه امن منتقل کنند.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عبدالرسول پورعباس صبح امروز در بازدید از حوزه امتحانی نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دانشگاه علامه طباطبائی، در مورد برگزاری نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ گفت: نخستین کنکور زمستانی از صبح امروز در حال برگزاری است و موضوع گرمایش سالن‌های برگزاری آزمون در کانون توجه قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که امروز حدود ۵۵۰ هزار نفر در دو آزمون گروه تجربی و گروه زبان‌های خارجی در دو نوبت صبح و عصر کنکور خود را برگزار می‌کنند، گفت: امیدوارم بتوانیم نتایج اولیه آزمون را تا نیمه نخست اسفندماه اعلام کنیم.
پورعباس یادآور شد: نمراتی که در نیمه اول اسفندماه اعلام می‌شود نمره خام داوطلبان است؛ هنگامی که سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود نمره کل داوطلبان به اطلاع آنها می‌رسد. نمره کل داوطلبان، نمره تراز شده است که شامل ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور داوطلب است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: به نظر می‌رسد، اغلب داوطلبان به صورت آزمایشی در آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند که این موضوع برای ارزیابی وضعیت فرد قلمداد می‌شود. سازمان سنجش از داوطلبان می‌خواهد که هر دو نوبت آزمون را جدی بگیرند چرا که این احتمال وجود دارد که داوطلبان بخواهند در نوبت اول به نتیجه خوب دست یابند.
وی درباره امنیت برگزاری نوبت اول آزمون سال ۱۴۰۲ گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور برای برگزاری کنکور به پای کار آمده‌اند سه شبکه بزرگ عمده در ارتباط با مساله تقلب در کنکور کشف شدند. سازمان سنجش کشور برای نخستین بار طی همکاری با پلیس فتا، وزارت اطلاعات، ضابطین قضایی و قضات کشیک موفق به کشف یک شبکه تقلب در شهر گرگان شد و یکی دیگر از این شبکه‌های بزرگ تقلب در یکی از شهرستان‌های کشور کشف شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره شبکه‌های کشف شده در تهران توضیح داد: در جریان رصد پلیس فتا ۸۳۷ شبکه اینترنتی مجرمانه کشف شدند که ۵۴ نفر متهمان عضو این سایت‌ها از شهرهای اقماری استان تهران بودند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این شبکه‌ها پوشش کشوری داشتند و محل استقرار آنها در شهرهایی مثل گرگان و تهران بود.
پورعباس اضافه کرد: دستگاه‌های زیادی از این افراد کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به این‌که سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور ۴۰ درصد تاثیر مستقیم دارد، ادامه داد: برخی از داوطلبانی که از سوابق تحصیلی برخوردار بودند در دی‌ماه فرصت داشتند که برای ترمیم سوابق تحصیلی خود اقدام کنند اما اگر داوطلبان از سوابق تحصیلی برخوردار نیستند باید در بازار برای خود سابقه ایجاد کنند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: اغلب داوطلبان به صورت آزمایشی در این آزمون شرکت می‌کنند و تمرکز خود را روی آزمون تیرماه سال آینده می‌گذارند. تمام افرادی که در این آزمون شرکت کرده‌اند می‌توانند در آزمون تیرماه شرکت کنند.
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه اولین آزمون همواره حساس‌ترین آزمون به حساب می‌آید، گفت: در روند برگزاری اولین نوبت برگزاری کنکور ۱۴۰۲ هجمه‌های فراوانی به سازمان سنجش وارد شد و کار از تقلب گذشته بود و برخی به دنبال این بودند که توانمندی ما را زیر سؤال ببرند.
دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازید از حوزه برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی شریف، در جمع خبرنگاران درباره امنیت برگزاری کنکور گفت: گزارش‌های فنی حاکی از آن است که هیچ مسئله‌ای در زمان برگزاری آزمون گروه علوم‌تجربی اتفاق نیفتاده است. اینترنت همراه نیز قطع شده و یک پوشش کامل امنیتی برقرار شده است.
وی با بیان اینکه بررسی‌ها حاکی از آن است که متخلفان کنکور هیچ توفیقی پیدا نکرده‌اند تا به اهداف خود برسند، اظهار داشت: در روز گذشته چهارشنبه ۲۸دی ماه توانستیم یک فرد حرفه‌ای که اصطلاحاً «کلیدزن» است، شناسایی کنیم. این فرد طی سال‌های متمادی در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت کرده و توانایی قبولی در رشته پزشکی را دارد. وی تحت رصد قرار دارد و به طور قطع تا ظهر امروز دستگیر می‌شود.
دکتر پورعباس ادامه داد: بیشتر افرادی که کلیدزن هستند، اغلب به نقاط دوردست می‌روند. همچنین یک گروه در گرگان دستگیر شدند که اقدام به فروش تجهیزات می‌کردند. محل پنهان این گروه در شهر گرگان بود اما کل کشور را تحت پوشش قرار می‌دادند. همچنین ۸۳۷ شبکه که توسط ۵۴ نفر اداره می‌شدند و مدعی فروش سؤال بودند، دستگیر شدند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دستگیری‌ها در ارتباط با کنکور در سال جاری بسیار خوب است. فعالیت‌های سازمان سنجش منجر به خلع سلاح‌ شدن متخلفان شده اما این اقدامات را هیچ‌گاه رسانه‌ای نمی‌کنیم و این مسیر را ادامه خواهیم داد.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه اولین آزمون همواره حساس‌ترین آزمون به حساب می‌آید، گفت: در روند برگزاری اولین نوبت برگزاری کنکور ۱۴۰۲ هجمه‌های فراوانی به سازمان سنجش وارد شد و برخی به دنبال این بودند که توانمندی ما را زیر سؤال ببرند.
رئیس سازمان سنجش در پاسخ به پرسش ایسنا درباره استقبال داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌تجربی به عنوان اولین شرکت کنندگان نوبت اول کنکور امسال، گفت: به طور طبیعی، ۱۰ تا ۲۰ داوطلبان در آزمون‌‎ها شرکت نمی‌کنند.
پور عباس در خصوص وضعیت داوطلبان مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وقوع سیل در برخی بخش‌های استان سیستان و بلوچستان، از استاندار خواسته‌ایم که با استفاده از ظرفیت حمل و نقل هوایی، داوطلبان را به نقطه امن منتقل کنند. در این راستا تمام ۲۵ داوطلبی که در سیل گرفتار شدند با کمک استاندار و فرماندار توانستند در آزمون شرکت کنند.
وی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره اقدامات سازمان سنجش برای برگزاری آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در شهرستان خوی گفت: حدود ۲۰۰۰ نفر داوطلب شرکت در این آزمون هستند. این موضوع مدنظر بود که محل برگزاری آزمون تعییر کند اما بررسی فنی نشان داد که محل برگزاری برای آزمون، مناسب است. وقت‌کافی در اختیار داوطلبان این شهر قرار گرفته است و حتی وقت‌ بیشتری هم به آنها اختصاص می‌دهند.
معاون وزیر علوم درباره سایر راهکارها برای ارتقاء امنیت کنکور به جای قطع اینترنت گفت: راه‌های جایگزین تا قبل از شروع آزمون کارایی دارد. مادامی که آزمون شروع می‌شود مکانیزم عکس گرفتن از سرجلسه آغاز می‌شود و عکس را در بستر اینترنت ارسال می‌کنند. وسایل عکاسی به اندازه یک دکمه پیراهن است. این دستگاه‌ها با دستگاه‌های ایکس ری هم قابل کشف شدن نیست.
رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه تاکنون علیرغم تلاش زیادی که صورت گرفته، هیچ عکسی ارسال نشده است، خاطرنشان کرد: بخاطر اینکه "جمر" یا مسدود کننده موبایل جوابگو نیست. چون سیستم‌ها و دوربین‌های پیشرفته فوق جاسوسی برای تقلب به کار گرفته می‌شوند که با فرکانس‌های مخصوص کار می‌کنند. ۲۸۰۰ دستگاه آشکار ساز داریم اما همین سیگنال یاب هم با چند ثانیه ارتباط نمی‌تواند کشف کند و سیگنال‌هایی که دوام چند دقیقه‌ای دارند را شناسایی می‌کند. این دستگاه‌های شبه جاسوسی به دلیل اینکه تمام اتوماتیک و هوشمند است و زدن دکمه مساوی است با ارسال عکس.


کد مطلب: 302291

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302291/اعلام-نتایج-اولیه-کنکور-نیمه-اسفند-دیروز-یک-کلیدزن-شناسایی-کردیم-فعالیت-های-منجر-خلع-سلاح-متخلفان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com