تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
plusresetminus
حزب الله: وزارت خارجه یمن بیانیه اخیر جو بایدن را که دربرگیرنده «محکومیت ضمنی حق صنعا در دفاع از مردم و خاک خود» بود، مورد انتقاد قرار داد.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۲۷۵
صنعا: اشک‌های بایدن فاقد اعتبار است/امنیت امارات تنها با خروج از یمن برقرار می‌شود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای گفت، بیانیه اخیر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که دربرگیرنده محکومیت تلویحی حق صنعا در دفاع از مردم و خاک خود و مقابله با تجاوز بیگانه‌ای که آمریکا از طریق بازوها و ابزارهای خود در این منطقه انجام می‌دهد، به وضوح ماهیت نقش کارشکنانه آمریکا در صلح یمن را افشا می‌کند.
این وزارتخانه با اشاره به اظهارات بایدن درباره اقدام سال گذشته انصارالله در هدف قرار دادن امارات که در ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در یمن شرکت دارد، گفت: اشک‌های رئیس جمهور آمریکا فاقد وجاهت است، زیرا امنیت امارات تنها با ترغیب آن به صلح، پایان دادن به حضور نظامی و پایان مشارکت آن در تجاوز به یمن و نه با اطمینان دادن و تعهد به حمایت از این کشور محقق می‌شود. چرا که هیچ نیرویی در این سرزمین نمی‌تواند مانع دفاع ملت یمن از خود شود.
وزارت خارجه یمن خاطر نشان کرد، بایدن با یادآور شدن واکنش طبیعی یمن علیه امارات و تلاش برای ریختن اشک برای این حادثه و اطمینان دادن مجدد به امارات تنها تلاش می‌کند تا دوباره این کشور و سایر کشورهای متجاوز را بیشتر و بیشتر درگیر و آنها را به تداوم تجاوز و مانع‌تراشی در تلاش‌های صلح کنونی ترغیب نماید.
وزارت خارجه صنعا در بیانیه خود افزود: بیانیه جو بایدن همچنین بیانگر اصرار و پافشاری واشنگتن برای ادامه تجاوزات جنایتکارانه خود علیه یمن است، گویا هنوز به جنایت‌های جنگی و جنایات علیه بشریت در حق ملت یمن که در آنها نقش داشت، از جمله نقش شرم‌آور خود در کشته شدن ده‌ها هزار کودک، زن و غیرنظامی بیگناه از طریق محاصره ظالمانه‌ای که بدترین بحران انسانی در جهان را طی ۱۰۰ سال اخیر رقم زده، اکتفا نکرده است.
این وزارتخانه بار دیگر بر حق جمهوری یمن در دفاع از مردم، آب و خاک خود و مقابله قاطعانه و جدی با هرگونه اقدام خصمانه از سوی هر طرفی تاکید و در عین حال اشاره کرد که ورود به تلاش‌های صلح عادلانه و همیشگی تنها گزینه موجود برای امنیت کشورها و ملت‌های منطقه است که صنعا خواستار و پایبند به آن است و به خاطر این موضوع هشت سال است که مبارزه می‌کند.
بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا به مناسبت سالروز حمله‌ انصارالله یمن به امارات گفت: ما مجددا بر پایبندی خود به امنیت ملت امارات تأکید می‌کنیم. من با همکاری مستحکم با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات به حمایت از این کشور که از خودش در برابر تهدیدات چه از سوی یمن و چه در هر مکان دیگری دفاع می‌کند، ادامه می‌دهم.
وی گفت: ما به تلاش دیپلماتیک خود برای پایان مسالمت‌آمیز جنگ یمن و حمایت از امنیت امارات و شرکای دیگرش در خاورمیانه از جمله ارائه کمک نظامی لازم ادامه می‌دهیم. برای همین در سالروز حوادث فاجعه‌باری که یک سال قبل اتفاق افتاد ما برای عدم تکرار آن جدی هستیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین