تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
plusresetminus
حزب الله:وزیر خارجه اوکراین از اتحادیه اروپا خواست بخشی از بسته تحریمی جدید خود را به ایران اختصاص دهد.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۲۶۴
اوکراین خواستار اعمال تحریم‌های اروپایی علیه ایران شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در پیامی توییتری از اتحادیه اروپا خواست در بسته جدید تحریمی خود بخشی را درباره ایران در نظر بگیرد.
کولبا در این پیام توییتری با درخواست مجارستان برای رفع تحریم ۹ نفر از عوامل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه مخالفت کرد و نوشت: «این غیرقابل قبول است، در عوض اروپا باید در دهمین بسته تحریمی به روسیه ضربه سنگینی وارد کند. در همین راستا بخش صنایع موشکی-پهپادی، افراد، انرژی، بانک‌ها، رسانه‌ها و فناوری اطلاعات و ارتباطات باید تحریم شوند و همچنین تحریم‌هایی علیه ایران وضع شوند.»
شب گذشته «اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا تأیید کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد دهمین بسته تحریم‌های ضد روسیه را معرفی کند.
انتظار می‌رود دهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه تا اواخر فوریه نهایی شود و شامل محدودیت‌هایی در بخش هسته‌ای، رسانه‌ها، قطع دسترسی بانک‌های بیشتری از سوئیفت و توقف تجارت الماس باشد. همچنین انتظار می‌رود تحریم‌های بیشتری علیه بلاروس اعمال شود.
این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید ایران از اوکراین درخواست کرده اگر شواهدی بر مدعای خود مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایران دارد، آن را در جلسه‌ای به ایران تحویل دهد، اما مقامات اوکراینی در لحظه آخر از حضور در این جلسه خودداری کرده‌اند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین