کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کفه سنگین فیلم‌های کمدی در سینما

باشگاه خبرنگاران جوان , 29 دی 1401 ساعت 9:18

حزب الله:یک منتقد سینما گفت: با اکران فیلم چپ راست در سینماهای سراسر کشور کفه ترازوی فیلم‌های طنز در گیشه سنگین شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فیلم «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی محصول سال ۱۳۹۸ است که در ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ در سینما‌ها اکران شد.
این فیلم تنها در کمتر از ده روز توانست یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان فروش در سینماهای سراسر کشور داشته باشد.
«چپ راست» فیلمی است که مراحل پیش تولید و تولید خود را در سکوت کامل خبری طی کرد.  این فیلم از آن دسته پروژه‌های سینمایی بود که در ابتدای شیوع ویروس کرونا در حالی که فقط یک هفته تا پایان فیلمبرداری آن باقی‌مانده بود؛ تصمیم به توقف فیلمبرداری آن گرفته شد.
ویشکا آسایش، سارا بهرامی، رامبد جوان، پیمان قاسم خانی، ستاره اسکندری، سروش صحت و مونا فرجاد از هنرمندان فیلم سینمایی چپ راست هستند به نقش آفرینی در این پروژه سینمایی پرداخته‌اند.

رضایت کامل مخاطبان سینما

علی مقتدر منتقد سینما در خصوص اکران فیلم «چپ راست» به روی پرده سینماهای کشور گفت: با اکران سینمایی فیلم «چپ راست» کفه فیلم‌های طنز در حال اکران سنگین‌تر شد. چپ راست از آن دسته فیلم‌هایی است که مخاطب بعد از دیدن آن با رضایت سالن سینما را ترک می‌کند.
مقتدر ادامه داد: این فیلم تلاش می‌کند نگاهی تازه و کمیک به یک موقعیت قدیمی داشته باشد که انصافا به خوبی از پس آن بر آمده است. تمام داستان این فیلم بر چهار نفر از دو خانواده مختلف و اتفاقاتی که برای آن‌ها می‌افتد متمرکز است واز این رهگذر موفق می‌شود لحظات مفرح بسیاری را پدید آورد.
این منتقد سینما افزود : چپ راست چند سال پیش جلوی دوربین رفت و موضوع این فیلم مانند اغلب ساخته‌های کارگردان جوانش حامد محمدی حال وهوای کمدی دارد. همچنین رامبد جوان، پیمان قاسمخانی، سارابهرامی، و ویشکا آسایش بازیگران نقش‌های مختلف این فیلم هستند و همانطور که انتظار می‌رفت بازی‌های در خوری برای این فیلم ارائه دادند.

رونق کلیت سینما با آثار طنز

علی مقتدر گفت: اکران چپ راست در زمانه فعلی، موید این نکته است که آثار طنز در بین گونه‌های دیگر مخاطب بیشتری دارد و حتی می‌تواند مقدمه‌ای برای رونق کلیت سینما باشد.
وی ادامه داد: اکران فیلم‌هایی مانند چپ راست که قابلیت جذب مخاطب را دارند، می‌توانند گیشه را احیا کنند که این موضوع یک راهکار مطمئن و امتحان شده برای جذب حداکثری مخاطبان سینما است. خوشبختانه سازمان سینمایی هم به این علاقه مخاطبان پاسخ داده اشت و می‌کوشد تا روند اکران چنین فیلم‌هایی را تسریع و تسهیل کند.
علی مقتدر منتقد سینما افزود: واقعیت این است که مخاطب سینمای ما به فیلم‌های کمدی و طنز تمایل ویژه‌ای دارد و این موضوع را می‌توان از آمار بالای فروش این آثار نسبت به سایر گونه‌های سینمایی به راحتی متوجه شد. بیراه نیست که تقریبا در همه فصول اکران فیلم‌های طنز در سینما‌های کشور به یک رویه ثابت تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: تمهید سازمان سینمایی برای نمایش فیلم‌های مورد علاقه مخاطبان می‌تواند دوباره سینما را به عنوان یک کالای فرهنگی در سبد نیاز خانواده جای دهد.


کد مطلب: 302258

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/302258/کفه-سنگین-فیلم-های-کمدی-سینما

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com