تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
plusresetminus
حزب الله:رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس، شرایط و زمان عرضه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا را اعلام کرد.
۰
کد مطلب : ۳۰۱۵۲۰
جزئیات عرضه خودرو‌های وارداتی در بورس کالا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا صادقی در گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به پذیرش‌های صورت گرفته در ارتباط با خودرو‌های وارداتی در بورس کالا، اظهار کرد: در جلسه اخیر هیأت پذیرش بورس کالا، پذیرش ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی از دو شرکت چانگان چین و کیای کره در دستور کار قرار گرفت و تأیید شد.
 
وی ادامه داد: ۱۹ هزار دستگاه از مجموع خودرو‌های یادشده به شرکت چانگان چین تعلق دارد که توسط شرکت سایپا عرضه خواهد شد و مابقی به ۹ مدل خودرو از شرکت کیای کره جنوبی اختصاص دارد.
 
صادقی افزود: تمامی این خودرو‌ها توسط هیأت پذیرش شرکت بورس کالای ایران پذیرش شده و بورس کالا آمادگی عرضه آن‌ها را دارد که لازم است نخست اقدامات لازم در ارتباط با ترخیص کالا و موضوعات گمرکی انجام پذیرد.
 
رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه همه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو به صورت یکجا و در یک زمان در بورس کالا عرضه خواهند شد، تصریح کرد: در ارتباط با این خودروها، همان محدودیت‌های پیشین خرید خودرو از بورس کالا پابرجاست؛ به بیان دیگر، همچنان هر کد ملی قادر به درخواست سفارش یک خودرو است و محدودیت سابقه خرید از سال ۱۳۹۸ که توسط وزارت صمت اعلام شد نیز به قوت خود باقی است.
 
وی با اشاره به اینکه کشف قیمت بر اساس مدل حراج خواهد بود، عنوان کرد: قیمت، بر اساس قیمت پایه‌ای که عرضه‌کننده اعلام می‌کند در مکانیزم حراج تعیین می‌شود و خودرو‌ها در قالب رقابت به فروش می‌روند. به بیانی دیگر، خریداران قیمت‌های خود را از طریق کارگزار در سامانه معاملات وارد می‌کنند و از طریق مکانیزم حراج، قیمت کشف می‌شود.
 
صادقی با بیان اینکه هنوز قیمت پایه‌ای برای این خودرو‌ها اعلام نشده است، اذعان کرد: قیمت پایه در زمانی که عرضه خودرو‌ها توسط عرضه‌کننده اعلام شود، مشخص و منتشر خواهد شد.
 
رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس با تاکید بر اینکه هیچ مانعی از سمت بورس کالا یا سازمان بورس برای عرضه خودرو‌های یادشده در بورس کالا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پذیرش خودرو‌ها در بورس کالا انجام شده و با اعلام عرضه‌کننده‌ها، خودرو‌ها در بورس کالا عرضه خواهند شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین