تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
plusresetminus
حزب الله: یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که کانادایی‌ها به طور فزاینده‌ای نگران تورم بالای تاریخی و رکود بالقوه هستند، به طوری که بیش از نیمی از بزرگسالان اکنون می‌ترسند که نتوانند برای خانواده‌هایشان غذا تهیه کنند.
۰
کد مطلب : ۲۹۸۷۸۲
کانادایی‌ها نگران تامین غذا برای خانواده‌هایشان هستند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نتایج یک نظرسنجی که ماه گذشته توسط ایپسوس برای گلوبال نیوز انجام شد و روز چهارشنبه منتشر شده، نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از کانادایی‌ها نگران این هستند که آیا می‌توانند از پس هزینه‌های تامین غذا برآیند یا خیر و این میزان ۹ درصد نسبت به یک ماه قبل افزایش یافته است.
براساس این نظرسنجی، نگرانی در مورد اقتصاد هم در حال افزایش است، به طوری که ۸۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نگران رکود اقتصادی هستند که در سال آینده کانادا را درگیر کند. میزان این نگرانی در ماه اکتبر ۸۳ درصد بود.
شون سیمپسون، معاون ارشد روابط عمومی ایپسوس گفت: ما شاهد تغییرات قابل توجه و چشمگیری در چنین مدت زمان کوتاهی هستیم. نگرانی‌های کانادایی‌ها به وضوح در مورد رکود بالقوه، نرخ بهره، تورم بالا افزایش یافته و در نتیجه ما شاهد تغییرات چشمگیری هستیم.
نرخ تورم کانادا در ماه ژوئن به بالاترین میزان در ۳۹ سال گذشته یعنی ۸.۱ درصد افزایش یافت و از آن زمان تاکنون به طور غیرعادی بالا مانده است، حدود ۷ درصد. در سه ماهه اول سال گذشته، قیمت‌ مصرف‌کنندگان با نرخ سالانه یک تا ۲.۲ درصد افزایش یافته است. قبل از سال ۲۰۲۲، تورم کانادا برای بیش از ۳۰ سال زیر ۵ درصد بود.
طبق این نظرسنجی، نزدیک به نیمی از کانادایی‌ها (۴۸ درصد) نگران هستند که بیش از توان مالی خود برای فصل تعطیلات خرج کنند و این نسبت به ماه گذشته افزایش ۱۵ درصدی نشان می‌دهد. ۵۲ درصد هم نگرانند که نتوانند برای عزیزانشان به مناسبت سال نو هدیه بخرند. نگرانی‌ها در مورد از دست دادن شغل و قیمت سوخت هم به شدت در حال افزایش است. ایپسوس گفت ۶۱ درصد از پاسخ‌دهندگان نگران این هستند که نتوانند هزینه بنزین را بپردازند و ۴۲ درصد از آنها می‌ترسند در صورت عدم بهبود اقتصادی، شغل خود را از دست بدهند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین