تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
plusresetminus
حزب الله: فاش شدن طرح کودتای جدی در آلمان برخی را به این فکر انداخته که اعضای جنبش شهروندان رایش به دنبال بازگرداندن نازیسم به این کشور هستند.
۰
کد مطلب : ۲۹۸۷۷۷
کودتا در آلمان، قله کوه یخی به اسم بازگشت نازیسم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روزنامه الکترونیکی «رای الیوم»، سرمقاله امروز خود را به تحولات جاری در آلمان اختصاص داد و نوشت چرا ما باید به تلاش برای کودتا در آلمان و مخاطرات ناشی از آن با جدیت بنگریم؟ آیا این طرح کودتا نشانه‌ای از بازگشت و تولد دوباره نازیسم در آلمان است. چگونه مسلمانان مهاجر بزرگ‌ترین قربانی این اتفاقات خواهند شد و آیا بین جنگ در اوکراین و این بازگشت (نازی‌ها) ارتباطی وجود دارد.
«رای الیوم» در ادامه نوشت: مقامات آلمان به بازداشت ۲۵ نفر از عناصر راست افراطی نژادپرست به اتهام برنامه ریزی برای کودتا با هدف سرنگونی دولت و نظام دموکراسی، یورش به پارلمان و نهاد‌های دولتی و سیطره بر حکومت اقدام کردند و این تحول و در چنین بازه زمانی باید مورد توجه ویژه و اهمیت زیادی قرار بگیرد، زیرا منعکس کننده یکی از دو عنوان و سمبل اصلی آینده نازیسم در آلمان و کشور‌های مختلف اروپایی و نخستین بازتاب از تحولات جنگ در اوکراین است.
این توطئه کودتا در آلمان واقعی و استخوان دار است و افراد بازداشت شده به جنبش راست افراطی «شهروندان رایش» که ۲۱ هزار عضو دارد وابسته هستند. اعضای این جنبش نظام کنونی حاکم بر آلمان و دولت جدید آلمان را به رسمیت نمی‌شناسند و خواستار احیای امپراطوری «رایش دوم» هستند، امپراطوری که سال ۱۸۷۱ پابرجا بود. اکثر افرادی که بازداشت شده اند ژنرال‌ها و نظامیان بازنشسته هستند که به قتل و ترور و شعله ور کردن فتیله جنگ داخلی برای رسیدن به اهدافشان ایمان دارند و به همین خاطر «شاهزاده هانریش سیزدهم» را که از تبار فرمانروایان و حاکمان آن زمان است به عنوان لیدر خود برگزیدند.
جنبش راست افراطی در حال حاضر نیرویی است که بر سایر جنبش‌های سیاسی در اروپا مقدم است (مانند گردان آزوف در اوکراین) و اکثر کسانی که با روس‌ها می‌جنگند و روس تبار‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، نئونازی‌هایی هستند که مورد حمایت آمریکا و دولت‌های اروپای غربی قرار دارند از روسیه کینه دارند و تسلیم سیاست‌های آمریکا هستند، آمریکایی که می‌خواهد رهبری خود بر جهان را کماکان حفظ کند.
دموکراسی آلمان در سایه وجود احزاب و رهبران سیاسی ضعیف و تابع آمریکا در حال فرسایش است رهبران سیاسی که از مردم آلمان و مصالح و منافع آلمانی‌ها و مطالبات مشروعشان در مساوات و برابری و خدمات اساسی عمومی و زندگی کریمانه و شرافتمندانه دور مانده اند و میلیارد‌ها دلار در جنگ بازنده اوکراین که ممکن است چندین سال طول بکشد هزینه کرده اند.
خطر این گروه‌های افراطی تنها آلمان را تهدید نمی‌کند بلکه تهدیدی برای همه قاره اروپا و بیش از ۳۰ میلیون مسلمان و عربی است که در اروپا زندگی می‌کنند و تابعیت کشور‌های اروپایی دارند و این خطر چه بسا در سایه بی رمقی و ضعف مالی قاره اروپا به علت هزینه‌های هنگفت جنگ اوکراین و پس لرزه‌های فاجعه بار آن بر مردم اروپا، افزایش یابد و تشدید شود.
برگ برنده موجود در دست احزاب و گروه‌های راست افراطی در غرب، دشمنی و خصومت ورزی با بیگانگان به خصوص مسلمانان است و میوه مسموم این سیاست‌ها در انگلیس در قالب «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، در اوکراین با ظهور احزاب و گروه‌های نازی و در ایتالیا با پیروزی جناح راست افراطی به بار نشسته است.
آلمان بارزترین کانون حضور و فعالیت نازیسم بوده است و شاید تاریخ تکرار شود و ما شاهد بازگشت قدرتمند این ایدئولوژی در ماه‌ها و سال‌های آینده خواهیم بود، زیرا همه عواملی که منجر به ظهور و بروز نازیسم اول شد یعنی بحران‌های اقتصادی و شرایط سخت زندگی، بار دیگر این روز‌ها و به علت جنگ اوکراین و بحران‌هایی مانند انرژی، تورم، هزینه‌های بالای زندگی و مرگ و میر ناشی از سرمازدگی، در حال بازگشت هستند.
آنچه رخ می‌دهد قله کوه یخی نئونازیسم و تحت عناوین و نام‌های مختلف است به خاطر همین باید احتیاط کرد و برای مقابله با خطراتی که مترتب آن می‌شود آماده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین