تاریخ انتشارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
plusresetminus
کارشناس فوتبال با بیان اینکه تیم ملی در جام جهانی مقابل آمریکا و انگلیس ترسو بازی کرد و نتوانست نتیجه بگیرد، گفت: تفکرات کی روش دیگر به درد نمی‌خورد و تیم ایران نیاز به بازسازی دارد.
۰
کد مطلب : ۲۹۸۳۰۰
تیم ملی نیاز به تغییرات اساسی دارد/ افکار کی‌روش به درد نمی‌خورد
پرویز مظلومی  به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و دلایل حذف این تیم اشاره کرد و گفت: نیمه اول دیدار برابر آمریکا را همچون بازی با انگلیس ترسو بودیم و نتوانستیم بازی قابل قبولی از خود ارائه دهیم.
وی افزود: تاکتیک دفاعی آن هم در بازی‌ای که نیاز به یک مساوی داشتیم کارساز نشد. کاملاً تدافعی بودیم. بازی تهاجمی را فراموش کردیم. دست به ترکیب برنده زدیم و همه اینها باعث شد تا نتوانیم برای اولین بار به مرحله بعد صعود کنیم.
مظلومی در ادامه خاطرنشان کرد: در نیمه دوم هم فوتبال ما چندان چنگی به دل نزد. طارمی و آزمون در نیمه اول ضعیف بودند. البته با تغییرات اجباری که آمریکا در نیمه دوم داد، کمی بهتر شدیم اما مدافعان آنها آنقدر خوب بودند که اجازه ندادند بازیکنان ما از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورند، استفاده کنند. دو دفاع سرزن و آماده که نفوذ ما را بسته بودند و عجیب بود که ما اصرار به ضربات بلند داشتیم و این کار تیم ملی ما به سود آمریکا تمام شد.
تیم ملی نیاز به تغییرات اساسی دارد/ افکار کی‌روش به درد نمی‌خورد
کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا زمان آن نرسیده است کارلوس کی روش برای همیشه از فوتبال ایران برود، گفت: صادقانه بگویم افکار کی روش دیگر به درد فوتبال ایران نمی‌خورد. او خلاقیت را از دست داده و کاملاً به بازی‌های تدافعی روی آورده است و این می‌تواند در آینده با بودن کی روش به ما ضربه بزند.
وی تأکید کرد: فوتبال ما مثل یک ساختمان می‌ماند که نیاز به بازسازی دارد. همین تیم آمریکا چند سال برنامه ریزی کرد تا توانست به جام جهانی آمده و به مرحله بعد صعود کند. بنابراین نیاز است تیم ملی ما هم از کادر فنی تا بازیکنان تغییرات اساسی صورت بگیرد. سرمایه گذاری مهمی انجام شود و خون تازه ای به فوتبال ما وارد شده تا بتوانیم هم در آسیا و هم در جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
مظلومی در پاسخ به این پرسش که اصلی ترین عامل حذف حذف تیم ملی از جام جهانی چیست، اظهار داشت: ترسو بودن ما باعث حذف ما شد. تیمی که شجاعانه بازی نکند سزاوار حذف شدن است. مردم ما، رسانه‌ها، تلویزیون همه تلاش زیادی کردند تا انتقاد نکرده و تنها حمایت کنند اما کادر فنی و ملی پوشان ما قدر این حمایت‌ها را ندانسته و حذف شدند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تا جام ملت‌های آسیا یک سال دیگر باقی مانده است. از همین امروز باید به فکر این مسابقات باشیم. بهتر است تغییرات اساسی به وجود آورده، به مربیان داخلی اعتماد کنیم و بازیکنانی که قابلیت‌های فنی دارند از الان زیر نظر داشته باشیم تا برای ملت‌های آسیا یک تیم پرقدرت را راهی این تورنمنت بزرگ آسیایی کنیم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین