تاریخ انتشارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
plusresetminus
حزب الله: دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: نرخ اعتیاد زنان در ایران بسیار پایین است و اصلاً با کشورهای اروپایی قابل ملاحظه نیست.
۰
کد مطلب : ۲۹۸۲۹۹
نرخ اعتیاد زنان در ایران نسبت به اروپا پایین است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اسکندر مؤمنی در بیست‌و نهمین جلسه کمیته تخصصی زنان و خانواده گفت: انتظار داریم زنان به عنوان بخشی از جامعه به پیشگیری از اعتیاد در جامعه کمک کنند.
وی افزود: نرخ اعتیاد زنان در ایران بسیار پایین است و اصلاً با کشورهای اروپایی قابل ملاحظه نیست.
مؤمنی بیان کرد: ایجاد مکان‌هایی برای درمان و نگهداری بانوان آسیب دیده از اعتیاد از اقدامات سال‌های اخیر در تهران و در کل کشور است.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: فضای کافی و ظرفیت لازم برای نگهداری و درمان بانوان آسیب دیده از اعتیاد در کشور وجود دارد؛ این مراکز در کرج، تهران، تبریز، مشهد و سایر کلانشهرها قرار دارد.
وی گفت: طرح یاریگران زندگی زنان با دو هدف تصویب شده است، یک این است تا افرادی که آسیب دیده اند رها شوند و همچنین افرادی که به این بیماری (اعتیاد) دچار نشدند را جلوگیری کنیم.
مؤمنی گفت: اعتیاد یک آسیب است اما منشأ دیگر آسیب‌ها هم است، یکی از دلایل اصلی ۵۵ درصد طلاق‌ها اعتیاد است.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به تفاهمنامه ای که قرار است با معاونت زنان ریاست جمهوری امضا شود، گفت: بانوانی که آسیب دیده اند را باید درمان و توانمندسازی کنیم اما هدف اصلی ما از امضای این تفاهمنامه کمک از تمامی بانوان برای درمان و بازپروری سایر بانوان است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین