تاریخ انتشارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
plusresetminus
حزب الله: مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در روز سیزدهم به پایان رسید؛ رقابتی که از آن به عنوان بهترین مرحله گروهی تاریخ جام‌های جهانی یاد می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۹۸۲۶۳
جام ۲۲ در فضای مجازی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روز سیزدهم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز پایانی مرحله گروهی این رقابت‌ها بود. در گروه H، کره‌جنوبی مقابل پرتغال کامبک زد و با نتیجه ۲ بر یک این تیم را شکست داد تا مانع از صعود اروگوئه‌ای شود که با نتیجه ۲ بر صفر غنا را شکست داده است. پرتغال به عنوان تیم نخست و کره جنوبی به عنوان تیم دوم از این گروه به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند. در گروه G هم سوییس در دیداری جذاب با نتیجه ۳ بر ۲ صربستان را شکست و به همراه برزیل راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.
صفحه بلیچر ریپورت، تصویری از اشک‌های سوارز و سون هیونگ‌مین منتشر کرد که در موقعیت‌های متفاوتی اشک ریختند. سوارز بابت حذف از جام جهانی و سون هیونگ‌مین بابت صعود به مرحله یک هشتم نهایی اشک ریخت و این موضوع سوژه این صفحه شد.
جام جهانی در روز سیزدهم/ پایان بهترین مرحله گروهی تاریخ!
صفحه "فوتبال جو" به غر زدن‌های غنایی‌ها نسبت به سوارز کنایه زد. این صفحه غنایی‌ها را به دوچرخه سواری تشبیه کرد که خودش چوب لای چرخش می‌کند و به زمین می‌خورد و در پایان تقصیرها را به گردن سوارز می‌اندازد. غنایی‌ها از جام جهانی ۲۰۱۰ خشمگین بودند جایی که لوییس سوارز در دقیقه ۱۲۰ بازی با غنا در مرحله یک چهارم نهایی توپ را از روی خط دروازه با دست دفع کرد تا پنالتی-اخراج را به جان بخرد. در ادامه آن بازی آساموا ژیان، ستاره غنایی این ضربه پنالتی را از دست داد تا غنا در ضربات پنالتی به اروگوئه ببازد و حذف شود.
غنایی‌ها از آن زمان، لوییس سوارز را مقصر حذف شدن‌شان از جام جهانی می‌دانند، در حالی که ستاره این کشور پنالتی را از دست داد. از قضا در جام جهانی ۲۰۲۲، غنا مقابل اروگوئه صاحب یک ضربه پنالتی شد که دوباره این ضربه را از دست داد تا سوژه فوتبال جو شوند.
جام جهانی در روز سیزدهم/ پایان بهترین مرحله گروهی تاریخ!
اما همین صفحه در پستی دیگر، صحنه اشک ریختن سوارز را منتشر کرد و نوشت: "هواداران غنا می‌توانند کمی آرامش داشته باشند چرا که لوییس سوارز به همراه آن‌ها از جام بیرون رفت."
جام جهانی در روز سیزدهم/ پایان بهترین مرحله گروهی تاریخ!
کامرون در بازی با برزیل توانست با تک گل لحظات پایانی ابوبکر، سلسائو را شکست دهد اما راهی به مرحله یک هشتم نهایی پیدا نکرد. با این حال پیروزی مقابل برزیل، یک برد تاریخی برای قاره آفریقا به حساب می‌آمد چرا که کامرون اولین کشوری از این قاره بود که برزیل را شکست داد. به همین دلیل پس از این گل تاریخی پیراهنش را درآورد و خوشحالی کرد تا با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شود.
صفحه ۴۳۳، صحنه اخراج ابوبکر را منتشر کرد و نوشت: "ابوبکر کارت قرمز را با لبخند گرفت."
جام جهانی در روز سیزدهم/ پایان بهترین مرحله گروهی تاریخ!
گری لینه‌کر، مجری معروف انگلیسی و آقای گل جام جهانی ۱۹۸۶ پس از پایان مرحله گروهی توییت جالبی نوشت. لینه‌کر نوشت: "بهترین مرحله گروهی تاریخ جام جهانی به پایان رسید. در حال حاضر در جام جهانی بعدی این موضوع تکرار نمی‌شود زیرا برنامه فعلی این است که بازی‌ها پایانی مرحله گروهی هم‌زمان نباشد. ۱۶ گروه ۳ تایی در جام جهانی ۲۰۲۶. من فکر می‌کنم آن‌ها باید تجدید نظر کنند. با ۲ تیم صعود کننده تصور کنید که چه تعداد گروه با یک تساوی یا نتیجه راحت در بازی پایانی، می‌ماند."
جام جهانی در روز سیزدهم/ پایان بهترین مرحله گروهی تاریخ!
 
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین