تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
plusresetminus
حزب الله: دبیر شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اصلاحات شیوه نامه اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان گفت: تصمیمات در مورد تخلفات انضباطی عدالت محور و حقوقی تر شده است.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۹۰۵
دفاع از شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان/ عدالت محوری در برخورد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،میرغنی سید صومعه دبیر شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ابلاغ شیوه نامه اجرایی آئین نامه انضباطی دانشجویان، مصوب وزارت بهداشت و وزارت علوم گفت: بازنگری شیوه نامه انضباطی دانشجویان در آبان ماه ۱۴۰۱ توسط دبیرخانه شورای مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری تکمیل و در تاریخ اول آذر ۱۴۰۱ به دبیرخانه‌های دانشگاه‌ها ابلاغ شد.
دبیر شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این شیوه نامه مشتمل بر ۷ بخش، ۱۲۵ ماده و ۱۲۶ تبصره است و در تاریخ اول آذر ۱۴۰۱ به دانشگاه‌ها ابلاغ و لازم الاجرا است.
وی ادامه داد: در این شیوه نامه اصلاحات ساختاری و محتوایی خوبی انجام شده است به طوری که تصمیمات در مورد تخلفات انضباطی عدالت محور و حقوقی تر شده است. همچنین ساختار شورای بدوی و تجدید نظر در ترکیب اعضا و نحوه تشکیل جلسات تغییر یافته است تا بار حقوقی جلسات شورای انضباطی را افزایش دهد.
دبیر شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: آخرین شیوه نامه شورای انضباطی دانشجویان به سال ۱۳۹۸ بر می‌گردد که باتوجه به تغییر شرایط و محیط دانشگاه‌ها و همچنین روند رشد تکنولوژی و نوع آسیب‌های اجتماعی و تخلفات انضباطی طی ۱۰ سال گذشته شیوه نامه قبلی در مواردی پاسخ گوی مطمئن و دقیقی برای تخلفات امروزی نبود.
وی افزود: بنابراین ضرورت اصلاحات در شیوه نامه قبلی و متناسب کردن با شرایط روز احساس می‌شد که با همکاری وزارت بهداشت و وزارت علوم این مهم اتفاق افتاد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین