تاریخ انتشارشنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
plusresetminus
شاخص کل بورس با اُفت هزار و ۹۷۹ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۰۸ واحدی ایستاد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۷۲۴
اُفت هزار و ۹۷۹ واحدی شاخص کل بورس
شنبه (۵ آذر) شاخص کل بورس در ابتدای بازار با رشد ۸۴۸ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۱ هزار و ۳۶ واحدی قرار گرفت. با اتمام بازار شاخص کل بورس با اُفت هزار و ۹۷۹ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۰۸ واحدی ایستاد.

خانم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت:در خصوص روند امروز بازار باید گفت شروع هفته با رنج‌های مثبت در گروه خودرو و تعادل بازار همراه بود و به طور کل گروه خودرویی و حمل و نقل در مرکز توجه‌ها بودند. تارا و ۲۰۷ اتومات هم آخر هفته مهمان بورس کالاهستند که امید‌ها را به اصلاح صورت‌های مالی این گروه زیاد کرده است این خبر نیز بر روند بازار اثر مثبت داشت. هرچند اُفت ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نشانه‌ی جالبی نیست و باعث شده است احتیاط در معاملات به چشم بخورد، اما اخبار حوالی بازار مثبت است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۳ میلیارد تومان رسید. «خودرو»، «شبندر» و «شتران» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «خگستر» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۷۹۹ واحدی روی پله ۴۰۸ هزار و ۱۰۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۲۱۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۳ میلیارد تومان رسید.
شاخص فرابورس هم با اُفت ۲۸ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۵۶۴ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد هزار و ۲۳۰ میلیارد سهم به ارزش ۴۸۳ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۶۵۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی» و «چند رشته‌ای ص» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ثمسکن، شنفت و ویترو بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غشان، غاذر و بموتو بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های مفاخر، قشیر و ولبهمن بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت رافزا، گدنا و غشهداب بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فردا، افران و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، فیروزا و افران در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های گام ۰۲۰۷۱۵، آوند و لبخند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های افران، خودرو و همای بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، خساپا و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد۶۵۴، اراد ۸۶۴ و مارون ۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کارا و کرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین