کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیریت شهری علت خشک شدن تعدادی از درختان بوستان ملی ایران کوچک را بررسی کند

پایگاه خبری کرج امروز , 5 آذر 1401 ساعت 14:04

حزب الله:
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به خشک شدن تعدادی از درختان چنار جهانشهر بوستان ملی ایران کوچک گفت: شهردار کرج هر چه سریعتر علت خشک شدن و حمله آفات به تعدادی از درختان چنار بوستان ملی ایران کوچک بررسی کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی ذبیحی در نطق پیش از دستور هشتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر که با حضور شهردار کرج، معاونین و مدیران شهری برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: آرزومندم که تصمیمات شورای ششم به صورتی باشد که در پایان دوره مهر تائید مردم بر ذیل عملکرد شورای انقلابی حک شود.
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شهردار  درخصوص توزیع سبد کالا به تمامی پرسنل شهرداری که موجب رضایتمندی اکثریت پرسنل شده است، افزود: رسیدگی به وضعیت حقوق و معیشت کارمندان و کارگران شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد در این راستا از اقدام شهردار در خصوص توجه به معیشت کارکنان تشکر می‌کنم.
ذبیحی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مدتی است تعدادی از درختان چنار بوستان ملی ایران کوچک دچار مشکلاتی از قبیل خشکی، بیماری و حمله آفات شده‌اند و تنها راه حل بکار برده در خصوص این مشکلات قطع بخشی از درختان آسیب دیده در جهت جلوگیری از سقوط و آسیب‌های ناشی از آن توسط سازمان سیما منظر، است بطوری‌که تنها چهار اصله درخت با قطر بن تا ۸۰ سانتی متر در سال جاری قطع شده است و طی بررسی انجام شده دست کم ۱۰ اصله درخت دیگر با همین شرایط در معرض قطع شدن قرار دارند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: سوال اینجاست که آیا این تنها راه حل ممکن است ؟ یعنی باید صبر کرد تا تمامی درختان چنار جهانشهر که یکی از مهمترین عناصر هویتی این منطقه  هستند به این سرنوشت دچار شوند؟
وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز راه حل علمی در خصوص مبارزه با آفات و بیماری های این درختان چند ۱۰ساله وجود ندارد؟ نمی‌توان شرایطی علمی را برای آبیاری این درختان با توجه به شرایط فصل تابستان در چند سال اخیر که شهر کرج دمای بالای ۴۵ درجه سانتیگراد را تجربه می کند پیشنهاد داد تا کمتر دچار تنش گرمایی که سبب خشکی این درختان و تبدیل آن ها به میزبان راحتی برای آفات می گردد، شوند؟ آیا علم و اصول و راهکارهای علمی در سازمان سیما و منظر جای خود را به تجربیات سال های دور در مساله ی حفظ و نگهداری فضای سبز داده است؟
ذبیحی اذعان کرد: باید روش حفظ و نگهداری فضای سبز کلانشهر کرج مطابق شرایط اقلیمی امروز و آینده این منطقه به روز شده و از متدهای روز دنیا در این زمینه استفاده گردد که این امر میسر نیست مگر با تشکیل جلسات و کارگروه های مشترک با یکی از علمی ترین و قدیمی ترین مراکز آکادمیک کشور که اتفاقا در شهر کرج قرار دارد یعنی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران.
وی پیشنهاد داد: در این راستا کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان و استادان دانشگاه کشاورزی در راستای یافتن راه حل‌های موثر در جهت حفظ درختان چنار بوستان ملی ایران کوچک و استفاده از تجربیات این کارگروه برای حل سایر مشکلات فضای سبز در کلانشهر کرج تشکیل شود.
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: سازمان سیما و منظر در گذشته واحدی به نام گیاه پزشکی داشت که با حضور در منازل همشهریان اقدام به نمونه برداری و یا درمان گیاهان و درختان می نمود که بنظر می رسد امروز خود سازمان بیشتر از هر زمان نیازمند اقدام کارشناسانه در حوزه گیاه پزشکی است و احیاء این واحد یکی از ضرورت‌های سازمان سیما منظر و فضای سبز است.
ذبیحی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران  مناطق در خصوص درآمد ۴۲۲ میلیاردی در آبان ماه ۱۴۰۱ بیان کرد:  در خصوص ساخت سازه‌های غیرمجاز خدمات شهری، پروانه ساختمانی و اعتراض به آراء ماهوی در برخی مناطق موجبات نارضایتی شهروندان گردیده است که طی بازدیدهای مستمر از مناطق موضوعات احصاء و به مدیران مناطق اعلام شده است.


کد مطلب: 297720

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/297720/مدیریت-شهری-علت-خشک-شدن-تعدادی-درختان-بوستان-ملی-ایران-کوچک-بررسی-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com