تاریخ انتشارشنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
plusresetminus
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بر تصمیم خود در اعلام وضعیت اضطراری برای پایان دادن به اعتراض کامیون داران تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۷۱۶
ترودو اعلام وضعیت اضطراری برای سرکوب اعتراضات در کانادا را توجیه کرد
«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا بر تصمیم خود در اعلام وضعیت اضطراری برای پایان دادن به اعتراض کامیون داران در زمستان سال گذشته که شهر اوتاوا را فلج کرده بود، تاکید کرد. 
نخست وزیر کانادا به عنوان آخرین شاهد با حضور در مقابل کمیسیون عمومی که اقدام دولت کانادا در اعلام وضعیت اضطراری برای پایان دادن به اعتراض کامیون داران در زمستان سال گذشته را بررسی می کند، بار دیگر بر این اقدام خود تاکید کرد.  
وی در مصاحبه با رویترز افزود: من کاملا اعتقاد دارم که سال گذشته در استفاده از این قانون و اعلام وضعیت اضطراری تصمیم درستی گرفته‌ام. کامیون داران نه تنها باید این موضوع را بشنوند بلکه باید از آن پیروی کنند.
نخست وزیر کانادا مدعی شد در پی این اعتراضات، تهدیدی واقعی از خشونتی جدی از سوی معترضان وجود داشت و گزینه دیگری برای پایان دادن به این اعتراضات وجود نداشت.
وی خاطرنشان کرد اگر من متقاعد می شدم که دستور یا قانون دولتی دیگری می توانست در آن شرایط موثر واقع شود، هیچ گاه از این قانون استفاده نمی کردم. این قانون در قانون اساسی ما برای حل چنین موقعیت های اضطراری وجود دارد و انجام این کار لازم بود.
ترودو از 14 فوریه تا 23 فوریه سال جاری از قانون اعلام وضعیت اضطراری استفاده کرد تا به اعتراض گسترده کامیون داران موسوم به «کاروان آزادی» که زمستان سال گذشته با مسدود کردن بخش هایی از مرز کانادا با آمریکا جنوب شهر اوتاوا را اشغال کرده بودند، پایان دهد. این کامیون داران به واکسیناسیون اجباری و محدودیت های مرزی اعمال شده در پی همه گیری این ویروس، اعتراض داشتند.
جاستین ترودو ضمن اعلام وضعیت اضطراری اعلام کرده بود برای سکوب معترضان اختیارات لازم به پلیس برای بازداشت و جریمه معترضان داده می‌شود.
در همین راستا، پلیس کانادا در ادامه تلاش‌هایش برای پایان دادن به محاصره سه‌هفته‌ای اتاوا و عادی کردن عبور و مرور در این شهر، صدها کامیون‌دار خشمگین از محدودیت‌های کرونایی را بازداشت کرد. نیروهای پلیس به صفی از کامیون‌ها، چادرها و وسایل نقلیه پارک‌شده در خیابان‌های پوشیده از برف اتاوا وارد شدند و این زنجیره آهنی را شکستند.
پیشتر پلیس کانادا معترضانی را که روی پل امبسادور (سفیر) تجمع کرده بودند از روی این پل مرزی متفرق کرده بود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین