کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تن پوش ۱۸ هزار اصله درخت سوزنی برگ سبک می‌شود

پایگاه خبری کرج امروز , 3 آذر 1401 ساعت 15:58

حزب الله:
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از تداوم اجرای اقدامات بهِ زراعی فصل سرما، عملیات هرس و پیرایش درختان با هدف سبک سازی و کاهش صدمات و خسارات احتمالی انباشت برف روی شاخ و برگ درختان و حفظ زیبایی و مقاوم سازی درختان معابر شهری مناطق ده‌گانه خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رمضانعلی پوررستمی  از عملیات رو به اتمام ۱۸ هزار اصله درخت سوزنی برگ در سطح شهر خبر داد و گفت: با مساعد شدن شرایط، عملیات هرس و فرم دهی درختان سوزنی برگ مانند سرو نقره‌ای و کاج از ابتدای فصل پاییز آغاز و در مناطق دهگانه شهر اجرایی شد.
وی با اشاره به فعالیت اکیپ‌های متخصص فضای سبز در این عملیات گفت: اقدامات این اکیپ با هدف جوان سازی، فرم دهی، حذف پاجوش و شاخه‌های بیمار و آفت زده و تسهیل در عبور و مرور عابرین و وسایط نقلیه انجام می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه درختچه‌های زینتی نیز در این طرح هرس شده اند ادامه داد: هرس علاوه بر آماده سازی دوره رشد جدید برای درختان و درختچه‌ها از شکسته شدن شاخه درختان در صورت بارش برف و باران در فصل پاییز و زمستان جلوگیری می‌کند.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج خاطرنشان کرد: پایش دوره‌ای درختان و درختچه‌ها در سطح شهر با همکاری کارشناسان گروه گیاه‌پزشکی و واحد حفظ و نگهداری فضای سبز امور مناطق انجام شده و به‌منظور افزایش طول عمر درختان اقدامات کنترلی آفات انجام می‌شود.
تن پوش ۱۸ هزار اصله درخت سوزنی برگ سبک می‌شود


کد مطلب: 297657

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/297657/تن-پوش-۱۸-هزار-اصله-درخت-سوزنی-برگ-سبک-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com