تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
plusresetminus
حزب الله:رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج گفت: مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج با توسعه مهارت‌آموزی در راستای تربیت دانشجویان بامهارت کافی برای ورود به کسب‌وکار تلاش می‌کند.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۶۵۵
مرکز علمی کاربردی بر مهارت‌آموزی و توسعه اشتغال تمرکز کرده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید علی‌اکبر میر وکیلی با توجه به اینکه مرکز علمی و کاربردی اقدام به مهارت‌آموزی دانشجویان می‌کند، گفت: زمینه‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی و تجاری‌سازی محصولات آن‌ها از اهدافی است که این مرکز در راستای تحقق آن اقدام می‌کند.
میر وکیلی با اشاره به برگزاری رویدادهای استارت آپی توسط این مرکز گفت: برگزاری رویدادها و شهرواره ملی تجاری‌سازی از اقداماتی است که به منظور توسعه اشتغال و معرفی محصولات صاحبان صنعت و ایده برگزار می‌شود.
وی افزود: پرورش استعدادهای درخشان صاحبان ایده همچنین شناسایی پژوهشگران و صنعتگران در تمامی سنین به‌منظور حمایت و تجاری‌سازی محصولات آن‌ها از مهم‌ترین خروجی برگزاری این رویدادها است.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و تنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید.
میروکیلی بیان کرد: اگر بخواهیم مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج را از لحاظ اعتبار بسنجیم باید بگویم اعتبار مدرک دانشگاه علمی و کاربردی در سطح ملی و فراملی است.
رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج با بیان اینکه محور فعالیت‌های دانشگاه‌های علمی کاربردی افزایش مهارت‌آموزی است، ارتقای سطح آکادمیک مورد توجه نبوده است با این‌حال با تلاش مدرسان این مرکز و مسئولین مربوطه توانسته‌ایم به‌منظور ارتقای رشته شهرسازی از کاردانی به کارشناسی در اولین حضور در شورای گسترش و آموزش علمی و کاربردی کشور مورد استقبال و تقدیر قرار گیریم و بعد از ۱۳ سال رشته شهرسازی را که ارتباط نزدیک با مدیریت شهر دارد را از کاردانی به کارشناسی ارتقا دهیم.
اجرای طرح آموزش علمی برای کارکنان حوزه مدیریت شهری
رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: طی سال جاری این مرکز توانسته برای اولین بار در دو سرفصل قوانین و مقرارت شهرسازی و حکمروایی شهری مجوز دوره‌های پودمانی آزاد را اخذ کند.
وی با اشاره به اینکه دوره آزاد این سرفصل‌ها در حال حاضر در حال تدریس است، افزود: طی جلساتی که با شورای عالی استان در ارتباط با ارتقای سطح علمی کارکنان مدیریت شهری برگزار شد، طرح آموزش قوانین و مقررات شهرسازی و شهرداری و حکمروایی شهری در سطح شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها اجرایی می‌شود.
میر وکیلی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با ۲۰ ارگان در سطح استان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها به‌منظور توسعه همکاری با سایر دستگاه‌های استان صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: در این راستا با حضور اساتید این مرکز جهت رفع گره‌های مدیریت شهری راهبرد و راهکار ارائه خواهد شد.
رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج، توجه به موضوع تربیت نیروی انسانی ماهر برای ورود به بازار کار را برنامه جدی این مرکز عنوان کرد و گفت: در همین راستا مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج برنامه جدی در جهت مهارت افزایی و تقویت دوره‌های مهارتی خواهد داشت.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین