تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
plusresetminus
بررسی وضعیت قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران نشان می دهد با توجه به قیمت های نجومی مسکن عملا خرید خانه تبدیل به یک رویا شده است.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۶۳۶
رویایی خرید خانه در تهران!
اگر به عملکرد وزارت راه وشهرسازی در دولت گذشته نگاهی بی اندازیم خواهیم دید که بی توجهی وزرای مربوطه در دولت یازدهم و دوازدهم به ساخت مسکن نتیجه اش قیمت نجومی مسکن در کلانشهری چون تهران شده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدت زمان انتظار برای خانه‌دار شدن در تهران به یک قرن رسید. یعنی طول دوره انتظار برای خانه‌دار شدن به حدود یک قرن افزایش یافته است و خانوارها برای خانه‌دار شدن با نرخ فعلی پس‌انداز بیش از یک عمر برای دسترسی به مسکن ملکی باید منتظر بمانند. این روند در اروپا ۱۱ سال و در کشورهای حاشیه خلیج فارس ۶ سال.
برآوردهای با استناد به آمارهای رسمی مربوط به متوسط هزینه و درآمد سالانه خانوار، نرخ تورم عمومی و نوسانات قیمت مسکن و اجاره‌بها نشان می‌دهد هم‌اکنون نه تنها طول دوره انتظار برای خرید مسکن در تهران با نرخ فعلی پس‌انداز به ۱۰۹ سال رسیده است که در عین حال این میزان در کشور نیز به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. برآوردها همچنین نشان می‌دهد سهم اجاره‌بها به‌عنوان یک مؤلفه دائمی، ثابت و بدون قابلیت حذف از سبد خانوار، در سال جاری هم در تهران و هم در کشور افزایش یافته است و به‌طور کلی بازار مسکن در بخش خرید و اجاره در شرایط نامطلوبی قرار دارد.
در صورتی که خانه یکی از نیازهای اصلی و اساسی محسوب می‌شود اما در حال حاضر با شرایط اقتصادی موجود این دغدغه خرید مسکن به تعویق افتاده است و با گذر زمان دیگر دغدغه چالش برانگیزی نیست. در این گزارش نگاهی به قیمت چند منطقه می‌اندازیم
محدوده قیمت هر متراژ (تومان)
شهر زیبا از ۸ میلیون تا ۱۶ میلیون
پاسداران از ۶۰ میلیون تا ۹۰ میلیون
منیریه از ۳۱ میلیون تا ۱۰۰ میلیون
میرداماد ۷۵ میلیون
پیروزی از ۳۵ میلیون تا ۱۰۰ میلیون
جنت آباد از ۶۲ میلیون تا ۱۱۰ میلیون
تهرانپارس از ۱۳ میلیون تا ۵۵ میلیون
 
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین