تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
plusresetminus
وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش شده متناسب با تورم جهانی و داخلی حقوق معلمان افزایش یابد تا فشارهای اقتصادی بر این قشر کمتر شود.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۶۳۴
حقوق معلمان متناسب با تورم افزایش می‌یابد

یوسف نوری روز پنجشنبه در آیین عطرافشانی گلزار شهدای بوشهر اظهار کرد: در سفرهای استانی دولت سیزدهم علاوه بر اعتبارات این وزارتخانه ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های آموزش و پرورش اختصاص یافته است.
وی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان اضافه کرد: تلاش شده متناسب با تورم جهانی و داخلی حقوق معلمان افزایش یابد تا فشارهای اقتصادی بر این قشر کمتر شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توطئه های دشمن علیه نظام اسلامی بیان کرد: از اول انقلاب تاکنون کشور ایران تحت تاثیر بیش از ۵۰۰ تحریم دشمن بوده است، اما با این وجود با عزم و اراده این ملت و رهبری‌های رهبر معطم انقلاب، جوانان این سرزمین توانستند گام‌های سنگینی در بخش خودکفایی و استقلال بردارند که ساخت زیردریایی ها و ناوها و موارد دیگر نمونه ای از این خودباوری است.
نوری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی دارای ۱۰۰ رتبه برتر جهانی مانند نانو، انرژی صلح آمیز هسته‌ای، سدسازی، سلول های بنیادی است، تصریح کرد: ساخت فازهای مختلف پارس جنوبی به همت متخصصان و مهندسان ایرانی نمونه ای از اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی است.
وی اظهار کرد: در۴۴ سال گذشته در هر زمینه ای افتخاری کسب کردیم، دشمن بلافاصله برای متوقف کردن ما مانعی ایجاد کرده و در زمان حال در مقابل عزم و اراده ملت ایران، توطئه و سنگ اندازی دشمنان بیش از گذشته است، اما پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در بخش‌های های مختلف نشان از ایستادگی مردم در مقابل آنها است.
عضو دولت سیزدهم با بیان اینکه نظام آموزشی ایران تا سال ۱۳۹۰ وارداتی بود و پیاده نظام دشمن در این سیستم فعالیت داشتند، گفت: با تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بلافاصله دشمن سند ۲۰۳۰ را در سال ۱۳۹۲ مطرح کرد و در شرایطی که هنوز هیچ کاری برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش انجام نشده بود، سند ۲۰۳۰ که سندی لائیک بود در کشور به تصویب رسید و بر اجرای آن تاکید کردند.
نوری اضافه کرد: دشمن همواره در مقابل هر گونه جهاد علمی صورت گرفته در کشور ایران که نتیجه آن ظلم ستیزی و استقرار عدالت است، ایستاده و برای متوقف کردن آن برنامه دارد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در این شرایط باید تلاش کرد تا دانش آموزان با واقعیت ها آشنا شوند و دشمنی ها را ببینند و بشناسند.
وی گفت: دشمن می‌خواهد رویشی که به نام دین قد علم کرده است را در مقابل جریان‌های انسان محور مانند اومانیزم و جریان‌های بی دینی قرار دهند و در تلاش هستند تا نور و پرتوافکنی این انقلاب خاموش شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود یک چهارم از ۲ هزار و ۲۰۰ شهید استان بوشهر، دانش‌آموز و معلم هستند، گفت: در مقابل شهدا مسئولیت داریم و باید در مسیر امام، رهبری، شهدا و انقلاب حرکت کنیم.
نوری ادامه داد: در سال ۵۹ در حالی که برخی از گروه‌های انحرافی مانند اقلیت و اکثریت به دنبال اغفال جوانان بودند، جنگ تحمیلی شروع شد و محاسبات آن‌ها به گونه‌ای بود که تصور می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام شده است.
وی عنوان کرد: دشمن در محاسبات خود متوجه نبود که در تاریخ بوشهر، سابقه شکست انگلیسی و پرتغالی‌های متجاوز از سوی مردم انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: دلاوری و شجاعت شهیدان بزرگی همچون شهید نادر مهدوی از دیگر نکته‌هایی بود که در محاسبات دشمن لحاظ نشده بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین