کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت عراق طرح تقویت نیروهای مرزبانی خود در مرز با ایران را تصویب کرد

باشگاه خبرنگاران جوان , 3 آذر 1401 ساعت 10:02

کابینه وزیران عراق به منظور تقویت خط صفر مرزی با ایران و ترکیه، طرحی را تصویب کرد.


کابینه وزیران عراق طرحی را برای بازاستقرار نیروهای این کشور در خط صفر مرزی با ایران و ترکیه تصویب کرد.
دولت عراق تصمیم گرفته است تا هماهنگی با حکومت اقلیم کردستان و وزارت پیشمرگه با هدف یکدست سازی تلاش‌های ملی برای حفاظت از مرزها برقرار شود.
«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جلسه شورای وزیران امنیت ملی عصر روز چهارشنبه به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح با حضور اعضای دولت و رئیس ستاد پیشمرگه برگزار شد.»
یحیی رسول افزود: «در این جلسه درباره حملات ترکیه و ایران به مرزهای عراق و بمباران تعدادی از مناطق اقلیم کردستان عراق بحث و تبادل نظر شد.»
سخنگوی نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: «در چارچوب تلاش برای توقف این حملات و تداوم تلاش‌های دیپلماتیک، دولت تصمیماتی اتخاذ کرد که از جمله آن تدوین طرحی برای استقرار مجدد نیروهای مرزی عراق برای حفاظت از خط صفر مرزی با ایران و ترکیه است.»
این تصمیمات شامل ایمن سازی کلیه الزامات پشتیبانی لجستیکی برای فرماندهی نیروهای مرزی، تقویت توانایی‌های انسانی و بودجه لازم، تأمین تجهیزات و سایر ابزارهای مورد نیاز به منظور توانمندسازی نیروها در انجام وظایف خود است.
کابینه وزیران عراق همچنین تصمیم گرفتند تا برای تقویت پاسگاه‌های مرزی و هماهنگی با دولت اقلیم کردستان عراق و وزارت پیشمرگه و وحدت بخشیدن به تلاش‌های ملی در حفاظت از مرزها و تقویت آن، نیروهای تحت امر وزارت کشور مانور مشترک برگزار کنند.
جمهوری اسلامی ایران از دولت عراق خواسته بود تا به منظور جلوگیری از تحرکات گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب در اقلیم کردستان، خط مرزی خود با ایران را تقویت کند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی هفته‌های اخیر چند بار با استفاده از پهپاد و موشک مواضع گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب در اقلیم کردستان را که قصد ایجاد ناامنی در ایران را داشته‌اند، هدف قرار داده است.


کد مطلب: 297616

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/297616/دولت-عراق-طرح-تقویت-نیروهای-مرزبانی-خود-مرز-ایران-تصویب

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com