تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
plusresetminus
سخنگوی صنعت برق گفت: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف پیش بینی می شود که زمستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۵۶۸
صرفه جویی ۱۰ درصدی برای گذر بدون خاموشی از زمستان کافی است
 مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه صنعت برق گفت: در حوزه خانگی بیش از یک میلیون مشترک، کاهش مصرف قابل توجهی داشتند. این اتفاق با اطلاع رسانی های مناسب و تشویق‌هایی که صورت گرفت، محقق شد.
او گفت: صنعت برق چند موضوع اساسی دارد و چالشی ترین مسئله‌ای که با آن روبرو هستیم، ناترازی مالی است که بتوانیم به سمت روش‌های مدیریت مصرف برویم و راهکار‌هایی را برای توسعه سرمایه گذاری دنبال کنیم تا بتوانیم نیروگاه بیشتری بسازیم و پاسخگوی تقاضا در کشور باشیم.
رجبی مشهدی از تامین برق زمستان به عنوان چالشی دیگر یاد کرد و گفت: خوشبختانه تلاش‌ها و همکاری‌های بسیار زیادی بخش گاز و پالایش نفت دنبال می‌کند که بتوانیم انرژی زمستان را تامین کنیم.
سخنگوی صنعت برق در رابطه با بحث تغییر تعرفه برق و سرمایه گذاری در این بخش گفت: امسال اصلاح تعرفه نداشتیم. بخشی از تعرفه‌ها به بخش خانگی مربوط می شود که مصرف‌های زیر الگو هرگز تغییر نکرده است. مصرف بالای الگو هم به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.
به گفته رجبی مشهدی، از ۵۳ میلیون قبضی که در تابستان صادر شد، ۲۲ میلیون قبض معادل ۴۰ درصد مشمول پاداش صرفه جویی برق شدند. ۸ میلیون قبض هم به صورت رایگان و بستانکار صادر شد. امسال یک میلیون و صد هزار از مشترکان پر مصرف با کاهش مصرف به زیر الگو آمده اند.
به گفته او، امسال ۱۵۰۰ مگاوات در بخش خانگی صرفه جویی شد، این در حالی است که در سال‌های گذشته بیش از هزار مگاوات افزایش مصرف در این بخش داشتیم.
رجبی مشهدی در خصوص وضعیت نیروگاه تجدیدپذیر گفت: اولین نیروگاه برق تجدیدپذیر، در پیک امسال با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات احداث شد. امیدواریم تا پیک سال ۱۴۰۲، ۱۴۷۵ مگاوات نیروگاه دیگر از این ده هزار مگاوات در مدار تولید قرار بگیرند. همچنین صنایع انرژی بر سهم مصرفی خود را از شبکه کاهش می‌دهند و این امکان مهیا می‌شود که برق را به بخش‌های دیگر اختصاص دهیم.
به گفته رجبی مشهدی، طی ۴ سال آینده ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع ایجاد می‌شود که رقم قابل ملاحظه‌ای است.
رجبی مشهدی با ابراز امیدواری در این زمینه که زمستان امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم، گفت:کاهش ۱۰ درصدی مصرف درخواست و مطلوبیت مشترک وزارت نیرو و وزارت نفت است. در صورتی که این مقدار صرفه جویی انجام شود با مشکل کمتری زمستان را پشت سر می‌گذاریم و سوخت معادل مایع کمتری مصرف می‌شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین