کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاریخ انقضای مرغ های منجمد وارداتی رو به اتمام است

باشگاه خبرنگاران جوان , 2 آذر 1401 ساعت 11:59

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: در شرایطی که با مازاد مرغ در بازار روبرو هستیم، تاریخ انقضای مرغ های وارداتی روبه اتمام است.


 حبیب اسداللّه نژاد گفت: کشور از لحاظ تولید مرغ خودکفا است به طوریکه سالانه ظرفیت ۸۰۰ تا یک میلیون تن صادرات را داریم.

به گفته او، براساس سیاست گذاری در آبان ماه پارسال مجوز واردات بیش از ۲۳۰ هزار تن مرغ منجمد صادر شد، اما یک ماه بعد این ضرورت به سبب مازاد تولید مرغ از بین رفت.
 مدیرعامل اتحادیه مرغداران سراسری می‌گوید: بعد از جمع آوری مرغ های مازاد، درخواست واردات مرغ منجمد برداشته شد.
او با تاکید بر این موضوع که واردات مرغ بحث بدون کارشناسی بوده است، گفت: هم اکنون تاریخ  این مرغ ها  رو به اتمام است. از طرف دیگر با تولید مرغ مازاد مواجه هستیم چراکه  تولید کنندگان نمی توانند مرغ خود را به بفروشند  که این امر منجر به کاهش شدید قیمت شده است، به طوریکه قیمت کنونی مرغ از نرخ مصوب هم بین ۷ تا ۱۰  هزار تومان کمتر است.
اسداللّه نژاد گفت: گرچه در  سامانه عرضه  مرغ منجد صورت گرفته است، اما درخواست می شود توزیع به طور کامل متوقف شود چرا که تولید کنندگان مرغ مسئول سوء مدیریت در واردات مرغی نیستند که تاریخ آن ها رو به اتمام است. 
مدیرعامل اتحادیه مرغداران سراسری کشورگفت: بنابر آمار در آبان‌ ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت، اما شرایط تولید باید به گونه ای باشد که انباشت مرغ  تولید کنندگان  را دچار چالش نکند.
او گفت‌: بنده معتقدم بیش از ۱۰۵ میلیون قطعه نیاز به تولید نداریم، به همین خاطر نباید بدون ضابطه تولید انجام شود  تا تولید کنندگان دچار چالش شوند.
 اسداللّه  نژاد گفت: شرکت پشتیبانی امور دام باید اقدامات کارشناسانه  انجام دهد و  به موضوع مرغ مازاد را توجه کنند چراکه در سال گذشته مرغداران بسیاری از تولیدات خود را به شرکت پشتیبانی تحویل دادند، اما هنوز پول خود را نتوانستند پس بگیرند.
 


کد مطلب: 297556

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/297556/تاریخ-انقضای-مرغ-های-منجمد-وارداتی-رو-اتمام

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com