تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
plusresetminus
حزب الله:تعبیر آدم‌ها از فصل‌ها عجیب و جالب است. برای یک نفر پاییز فصل عاشقی‌ است و برای دیگری فصل غم‌های خاکستری. زمستان برای یک نفر یادآور خواب زمین برای رویش دوباره است و برای دیگری زمان سکون، سکوت و سرمایی که انگار تمامی ندارد. حس آدم‌ها حتی در بهاری که فصل حرکت، جوانه و زندگی است هم یکی نیست.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۵۳۸
جنس این خانه از مقوا نیست/ سقفی برای شب‌های بی سرپناهی!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، تعبیر آدم‌ها از فصل‌ها عجیب و جالب است. برای یک نفر پاییز فصل عاشقی‌ است و برای دیگری فصل غم‌های خاکستری. زمستان برای یک نفر یادآور خواب زمین برای رویش دوباره است و برای دیگری زمان سکون، سکوت و سرمایی که انگار تمامی ندارد. حس آدم‌ها حتی در بهاری که فصل حرکت، جوانه و زندگی است هم یکی نیست.
شاید باورتان نشود ولی وزش نسیم نرم و لطیف بهاری برای برخی دلگیرتر از سوز بی رحم زمستان است. بعضی‌ها از بوی گل دلشوره می‌گیرند و برخی با قدم زدن روی برف در سرمای بی پیر زمستان کیفشان کوک می‌شود. خلاصه این‌که هر کسی از گذر روزها، فصل‌ها و سال‌ها تعبیری دارد اما در گوشه و کنار این شهر کسانی هستند که در میان این تعابیر جورواجور گم شده‌اند.
کسانی که می‌خواهند فراموش کنند روزگار بودن را و غرق شوند در دود و تاریکی و تنهایی. کسانی‌که سقفی جز آسمان بالای سر ندارند و کل زندگیشان در بقچه ای کوچک خلاصه می‌شود. این حکایت کارتن خواب‌های شهر ماست. کسانی‌که زندگی با آن‌ها بد تا کرده و به حساب‌شان نمی‌آورد، آدم‌هایی که در میان سایه‌های گیج و گم شهر گم شده و کمتر دیده می‌شوند...
این روزها اگر به گوشه و کنار پارک‌ها و زیرپل‌های شهر سری بزنیم، بی خانمانی را می‌بینیم که در خود مچاله شده و به هزار جان کندن شب را به صبح می‌رسانند. این افراد در این سرما، جز داشتن سرپناهی برای خواب و خوردن یک وعده غذای گرم روزانه چیزی از دنیا و زندگی نمی خواهند. برای این آدم‌ها داشتن سقفی که جنسش از مقوا نباشد تا بتوانند سرمای استخوان سوز شب‌های زمستان را زیرش تاب بیاورند، آرزو است. آرزویی که هر سال با روشن شدن چراغ گرمخانه‌های کرج برآورده می‌شود...
کرج چند گرمخانه دارد؟
به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مسئول گرمخانه های شهرداری کرج اشاره به اینکه  در حال حاضر دو گرمخانه در کرج فعال است که یکی از آنها به بانوان و دیگری به آقایان خدمات رسانی می‌کند، اظهار کرد: گرمخانه بانوان در پارک شهید چمران ۴۰ نفر ظرفیت و گرمخانه آقایان در میدان شاه عباسی هم ۱۲۰ نفر ظرفیت تختی دارد.
بهنام مهدلو ادامه داد: البته امسال با مرمت و اصلاح بخشی از فضای گرمخانه آقایان، ظرفیت کف خوابی آن تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و این امکان وجود دارد که در روزهای خیلی سرد ودر زمان بارندگی، به ۱۵۰ نفر خدمات ارائه شود.
این مسئول با بیان اینکه مرمت و بازسازی گرمخانه بانوان هم به طور کامل انجام شده، اضافه کرد: به دلیل شرایط خاص بانوان، گرمخانه پارک شهید چمران در تمام طول سال باز است و هیچ محدودیتی در پذیرش مراجعان ندارد.
وی اظهار کرد: در تمام طول سال، روزانه ۳۰ نفر  مهمان گرمخانه بانوان هستند که اغلب آنها زنان  مسن یا کسانی هستند که به دلایل مختلف از رفتن به خانه بازمانده اند.
مهدلو توضیح داد: هرچند پذیرش گرمخانه آقایان ۲۴ ساعته نیست ولی در زمان بارش‌ درهای این مجموعه  در تمام طول شبانه روز به روی مراجعان باز است.
مسئول گرمخانه‌های شهرداری کرج با اشاره به اینکه گرمخانه آقایان از ۲۵ آبان باز شده، گفت: معمولا این مجموعه از ساعت ۵ عصر تا ۸ صبح به مراجعان خدمات ارائه می‌دهد و تا اوایل بهار هم فعال است.
جنس این خانه از مقوا نیست/ سقفی برای شب‌های بی سرپناهی!
مهمانان گرمخانه‌ها چه کسانی هستند؟
وی با اشاره به امکاناتی که در اختیار مراجعه کنندگان گرمخانه‌های کرج قرار می‌گیرد، توضیح می‌دهد: یک وعده شام گرم، یک وعده صبحانه، لحاف و متکای تمیز، لباس زیر، لباس خواب و وسایل استحمام از جمله خدماتی است که به مراجعین داده می‌شود.
وی تاکید کرد: بیشتر کارتن خواب‌هایی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند به نوعی مشتری ثابت این مراکز حساب می‌شوند و هر یک لباس‌های فرم کد گذاری شده خود را دارند چون اگر غیر از این باشد احتمال انتقال بیماری‌های مختلف بین آن‌ها افزایش می باید.
مسئول گرمخانه های شهرداری کرج با بیان اینکه دو مشاور در گرمخانه‌های کرج فعالی دارند و علاوه براین، پزشکی هم به طور مستمر در این مراکز حضور پیدا می کند تا وضعیت سلامت مراجعه کنندگان را بررسی کند  و در صورت نیاز به دارو و درمان اقدامات لازم صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر کسانی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند کارتن خواب یا در راه مانده هستند، توضیح داد: معتادین متجاهر به دلیل شرایط خاصی که دارند کمتر از مراجعه به گرمخانه‌ها استقبال می‌کنند و ترجیح می‌دهند شب را در خیابان به صبح برسانند.
مهدلو با اشاره به شرایط مناسب گرمخانه‌های کرج توضیح می‌دهد: خوشبختانه تمهیدات لازم برای ارائه خدمات با کیفیت به مراجعه کنندگان گرمخانه‌های کرج اندیشیده شده و امیدواریم مددجویان زمستان امسال را با مشکلات کمتری سپری کنند.
جنس این خانه از مقوا نیست/ سقفی برای شب‌های بی سرپناهی!
اعتبار ساخت گرمخانه جدید تامین نشده است
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه کرج به واسطه مهاجرپذیری و زندان‌هایی که در خود جای داده شرایط خاصی دارند و باید تعداد گرمخانه‌های آن افزایش پیدا کند، توضیح داد:  در این راستا زمینی در پارک شهید ایرانی برای ساخت گرمخانه تحویل گرفته‌ایم و در صورت تامین اعتبار، ساخت آن شروع می‌شود.
مهدلو با اشاره به اینکه سال گذشته با نظر امام جمعه کرج یکی از شبستان‌های مصلی کرج میزبان بی خانمانان شهر بود، گفت: ۶۰۰ متر از یکی از شبستان‌های مصلی کرج تجهیز شد و در برخی از روزها با غذای گرم، لباس تمیز و پذیرایی از مراجعین پذیرایی کرد و امیدواریم در صورت مهیا بودن شرایط، این اقدام امسال هم صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: برای جبران کمبود فضای گرمخانه‌ای، یک دستگاه اتوبوس هم مجهز شده تا در شب‌های سرد به کارتن خواب ها خدمات ارائه دهد.
جنس این خانه از مقوا نیست/ سقفی برای شب‌های بی سرپناهی!
مسئول گرمخانه های شهرداری کرج گفت: امیدواریم با احداث گرمخانه جدید بتوانیم خدمات بهتری به کسانی که سرپناهی ندارند ارائه دهیم.
وی افزود: مردم در صورت مشاهده افراد بی خانمان یا کارتن خواب می توانند با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی یا ۱۳۷ تماس بگیرید یا آدرس گرمخانه‌های کرج را به آنها بدهند.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین