تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
plusresetminus
خواهر رهبر کره شمالی «استانداردهای دوگانه» شورای امنیت سازمان ملل در قبال پرتاب اخیر موشک بالستیک کشورش را محکوم کرد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۵۳۵
خواهر رهبر کره شمالی آمریکا را "سگ در حال پارس کردن" خواند
کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره پرتاب اخیر موشک بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ (ICBM) را به باد انتقاد گرفت و شورای امنیت را به استفاده از "استانداردهای دوگانه" متهم کرد.
در  نشست شورای امنیت،آمریکا و ۱۳ کشور دیگر بیانیه مشترکی ارائه کردند که در آن خواستار اقدام تنبیهی از سوی شورا شدند و از پیونگ یانگ خواستند "برنامه‌های تسلیحاتی غیرقانونی خود را به شیوه‌ای کامل، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر کنار بگذارد."
کیم این اقدام را "نفرت انگیز" خواند و این تلاش را به عنوان یک حمله ناعادلانه به کشورش رد کرد.
او گفت: مسخره این بود که پس از پایان نشست علنی شورای امنیت، ایالات متحده آمریکا نمی‌توانست ناراحتی خود را پنهان کند، به دلیل نرسیدن به هدف ناپاک خود به همراه یک گروه متجاوز از جمله بریتانیا، فرانسه، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی «بیانیه به اصطلاح مشترکی» منتشر کردند که حتی شنیدن آن مشمئزکننده است.
کیم یو جونگ افزود: «با این صحنه نمی‌توانم آمریکا را با سگی که در حال پارس کردن است، مقایسه نکنم.
او جلسه شورای امنیت سازمان ملل را به دلیل برخورد «ناعادلانه» با «حق دفاع از خود» کره شمالی مورد انتقاد قرار داد و استدلال کرد که انتقاد از پرتاب موشک‌های کره شمالی در حالی که چشم خود را به روی تمرینات نظامی خطرناک کره جنوبی و ایالات متحده و افزایش حریصانه تسلیحات می‌بندید، «استاندارد دوگانه» است. 
او همچنین از آنچه که «تحریک‌های سیاسی شدید برای سوق دادن وضعیت شبه جزیره کره به مرحله جدیدی از بحران» و «نقض خشونت‌آمیز خودمختاری کره شمالی» نامید، انتقاد کرد و گفت: ما هرگز کسی - هر که باشد - را تحمل نخواهیم کرد که بر سر استفاده از حق ما [برای] حفاظت از امنیت کشورمان با ما نزاع کند و در نهایت به شیوه‌ای قاطعانه و سخت پاسخ خواهیم داد.
کیم همچنین به ایالات متحده هشدار داد. هر چه واشنگتن بیشتر  به «فعالیت‌های خصمانه» خود ادامه دهد و تلاش کند کره شمالی را خلع سلاح کند، با بحران امنیتی حتی «مرگبارتر» مواجه خواهد شد.
اعضای شورا در مورد اقدامات علیه کره شمالی روز دوشنبه پس از پرتاب موشک موشکی هواسونگ-۱۷ در هفته گذشته بحث کردند، اما در میان اختلافات طولانی مدت نتوانستند به راه حلی دست یابند. لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، چین و روسیه را به دلیل «ممانعت‌ آشکار» در جلوگیری از تحریم‌ها یا بیانیه‌های محکوم‌کننده بیشتر علیه پیونگ‌یانگ مورد انتقاد قرار داد.
او گفت: "وقتی آنها از سوء استفاده از حق وتو صحبت می کنند، دقیقاً به مواردی مانند این اشاره می کنند."
توماس-گرینفیلد همچنین گفت که آمریکا بیانیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت کره شمالی را پیشنهاد می‌کند و از پیونگ یانگ می خواهد تا از "سلاح‌های کشتار جمعی غیرقانونی و توسعه موشک‌های بالستیک" خود جلوگیری کند.
چین و روسیه در عوض آمریکا و متحدانش را برای افزایش تنش از طریق برگزاری مانورهای نظامی مشترک و وادار کردن کره شمالی به واکنش مقصر می‌دانند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین