تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
plusresetminus
وزیر نفت از ثبت بالاترین رکورد صادرات نفت خام، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی ایران در آبان‌ماه امسال خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۵۲۱
ثبت بالاترین رکورد صادرات نفت و محصولات پتروشیمی ایران در آبان
جواد اوجی  گفت: از بدو آغاز به کار این دولت، کشور با مشکلاتی همچون تأمین سوخت زمستانی، کمبود سوخت مایع در نیروگاه‌ها، انجام نشدن تعمیرات اساسی در برخی پالایشگاه‌های نفتی و گازی و تشدید تحریم‌های بین‌المللی و از همه مهم‌تر فروش و صادرات نفت، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی مواجه بود که خوشبختانه با همت و تفکر بسیجی کارکنان صنعت نفت و تلاش آن‌ها توانستیم بر این مشکلات غلبه کنیم.
 
او از ثبت بالاترین رکورد صادرات نفت‌ خام، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی ایران در آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: این بالاترین رکورد از سال ۱۳۹۷ (شروع تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه ایران) تاکنون است.
 
وزیر نفت افزود: صنعت نفت ایران هم‌اکنون در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و بالاترین تحریم‌ها بر این صنعت اعمال شده است.
 
اوجی با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر در بحث معیشت و رفاه حال کارکنان صنعت نفت اقدام‌های خوبی شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون در بحث اخذ مالیات حقوق کارکنان و اجرایی شدن ماده ۱۰ وظایف و اختیارات وزارت نفت به طور جدی از مسئولان ذی‌ربط در حال پیگیری هستیم تا همه کارکنان این صنعت به حق و حقوق خود برسند.
 
اوجی به موضوع دیپلماسی انرژی اشاره کرد و با بیان اینکه ایران پیش از شروع به‌کار دولت سیزدهم روابط خوبی با اکثر کشورهای همسایه نداشت، اظهار کرد:  امروز شاهد هستیم در این دولت حتی با برخی کشورهای همسایه مبادلات تجاری سه تا چهار برابر افزایش یافته است. در این راستا استفاده از ظرفیت‌های پالایشگاه‌های فراسرزمینی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت که به همت کارکنان این وزارتخانه امروز شاهدیم در برخی کشورها ما از ظرفیت پالایشگاهی فراسرزمینی استفاده می‌کنیم. در همین هفته گذشته نیز در بیانات مقام معظم رهبری استفاده از ظرفیت‌های پالایشگاه‌های فراسرزمینی به‌عنوان یکی از از دستاوردهای این دولت یاد شد.
 
وی ادامه داد: در بحث استفاده از ساخت داخل امسال شاهد بودیم که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت نفت کشور از ۱۵۰ شرکت به بیش از ۵۰۰ شرکت افزایش یافته و به همت فعالان صنعت نفت بسیاری از تجهیزات مورد نیاز این صنعت با ارزبری بالا از سوی شرکت‌های داخلی در حال تأمین است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین