کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتانیاهو به کارزار انتخاباتی جمهوری خواهان پیوست و بایدن را به چالش کشید

ایسنا , 1 آذر 1401 ساعت 12:19

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی با شرکت در کنفرانس ائتلاف یهودیان جمهوری خواه آمریکا به کارزار انتخاباتی جمهوری خواهان پیوسته و بایدن را به چالش کشیده است.


محافل اسرائیلی و آمریکایی از شرکت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در کنفرانسی که "ائتلاف یهودیان جمهوری خواه" در لاس وگاس با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و سایر رقبا برای نامزدی حزب جمهوری خواه در پست ریاست جمهوری برگزار کردند، شگفت زده شدند.
با وجود هشدارهای اخیر دموکرات‌های آمریکا به دولت منتخب اسرائیل، این اقدام به معنای تصمیم نهایی نتانیاهو برای انتخاب‌های سیاسی خود از نقشه حزبی آمریکا از یک سو و پیامی چالش برانگیز برای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و دولت او از سوی دیگر است.
در این راستا، باراک رافید، خبرنگار سیاسی وبسایت خبری واللا گفت، نتانیاهو علیرغم صحبت‌هایش درباره دوستی با بایدن و قدردانی از باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا به ویژه بابت امضای توافقنامه کمک‌های امنیتی، به صورت مجازی در کنفرانس «ائتلاف یهودیان جمهوری خواه» شرکت کرد.
وی افزود، نتانیاهو وجود اختلافات با روسای جمهور جمهوری خواه و دموکرات را تصدیق کرد، اما در عین حال گفت که حمایت آنها از اسرائیل گسترده و در حال افزایش است. نتانیاهو تاکید کرد، در آینده نیز اختلافاتی وجود خواهد داشت که البته طبیعی است.
رافید گفت، شرکت نتانیاهو در این رویداد سیاسی داخلی حزب جمهوری خواه آمریکا قابل توجه است زیرا ممکن است این پیام را برساند که او از یک طرف از نقشه سیاسی موجود در ایالات متحده جانبداری می‌کند و اینکه کاخ سفید این مشارکت نتانیاهو را پیامی برای چالش و مداخله در سیاست آمریکا تلقی می‌کند.
وی تاکید کرد، آنچه این مشارکت نتانیاهو را بیشتر قابل توجه می‌کند، حضور بسیاری از سیاستمداران جمهوری خواه در کنفرانس است که ممکن است در انتخابات مقدماتی نامزدی ریاست جمهوری شرکت کنند. از جمله آنها مایک پنس، معاون ترامپ، مایک پامپئو، وزیر خارجه وی و نیکی هیلی، سفیر ترامپ در سازمان ملل است.


کد مطلب: 297479

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/297479/نتانیاهو-کارزار-انتخاباتی-جمهوری-خواهان-پیوست-بایدن-چالش-کشید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com