تاریخ انتشارسه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
plusresetminus
وزیر دفاع ترکیه به اطلاع رجب طیب اردوغان رساند که در جریان حملات هوایی و توپخانه‌ای به شمال عراق و سوریه، ترکیه ۱۸۴ "تروریست" را "خنثی" کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۴۳۹
ترکیه مدعی پیروزی در عملیات سوریه شد
 خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه دوشنبه از مرکز فرماندهی نیروهای زمینی با همراهی افسران ارشد ارتش ترکیه بازدید به عمل آورد و در جریان تازه‌ترین عملیات کشورش در شمال عراق و سوریه قرار گرفت.
پس از آن وزیر دفاع ترکیه به اطلاع رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه رساند که در جریان حملات هوایی و توپخانه‌ای به شمال عراق و سوریه، ترکیه ۱۸۴ "تروریست" را "خنثی" کرده است.
آکار با آغاز حملات هوایی روز یکشنبه اعلام کرد که «روز حساب» برای شبه‌نظامیان کرد در این دو منطقه فرا رسیده است. روز دوشنبه ارتش ترکیه اعلام کرد که عملیات توپخانه‌ای هم به آن اضافه شده است.
وزارت دفاع ترکیه تصاویر و فیلم بازدید خلوصی آکار از این مقر نظامی را در کنار فرماندهان ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی و رئیس ستاد کل ارتش منتشر کرد.
پیشتر روز یکشنبه این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات پایگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و شبه‌نظامیان کرد سوری موسوم به یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) را که ترکیه می‌گوید شاخه‌ای از پ‌ک‌ک هستند، هدف قرار داد.
فرهاد شامی، رئیس مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها (قسد) اواخر شب شنبه در توییتر اعلام کرد که هواپیماهای ترکیه در حال حمله به شهر کوبانی در شمال سوریه هستند که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است. سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه گفته بود که گمان می‌رود دستور حمله "تروریستی" در مرکز استانبول از شهر مرزی کوبانی سوریه صادر شده باشد.
دولت ترکیه شبه‌نظامیان کرد را مسئول انفجار در خیابان استقلال استانبول در ۱۳ نوامبر می‌داند که منجر به کشته شدن شش تن و مجروح شدن بیش از ۸۰ تن شد. هیچ گروهی مسئولیت انفجار در این خیابان شلوغ را بر عهده نگرفته و گروه‌های کرد نیز دست داشتن در این انفجار را رد کرده‌اند. دولت ترکیه اما حزب کارگران کردستان را مسؤول این انفجار دانسته است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین