تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
plusresetminus
قیمت نفت در روز دوشنبه با کاهش نگرانی‌ها در مورد عرضه با ۰.۳ درصد کاهش به ۸۷ دلارو ۳۴ سنت رسید.
۰
کد مطلب : ۲۹۷۴۰۳
قیمت نفت همچنان در مسیر نزول/ برنت ۸۷ دلارو ۳۴ سنت
قیمت نفت در روز دوشنبه با کاهش نگرانی‌ها در مورد عرضه، در حالی که نگرانی‌ها در مورد تقاضای سوخت در چین و افزایش نرخ‌های بهره بر قیمت‌ها سایه انداخته بود، نزدیک به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر بود.
بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه ژانویه با ۲۸ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۸۷.۳۴ دلار در هر بشکه رسید.
قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده در ماه دسامبر قبل از پایان قرارداد در اواخر روز دوشنبه، ۸ سنت کاهش داشت و ۸۰ دلار در هر بشکه بود.
روز جمعه، هر دو بنچمارک در پایین‌ترین سطح خود از ۲۷ سپتامبر بسته شدند و ضررهای خود را برای دومین هفته افزایش دادند و برنت ۹ درصد و وست تگزاس اینترمدیت ۱۰ درصد کاهش یافت.
ذخایر ناچیز نفت خام اروپا در حالی کاهش یافت که پالایشگاه‌ها در آستانه اجرای ممنوعیت اتحادیه اروپا بر نفت خام روسیه در ۵ دسامبر، اعمال فشار بر بازارهای فیزیکی نفت خام در سراسر اروپا، آفریقا و ایالات متحده داشتند.
مسئول سیاست انرژی اتحادیه اروپا به رویترز گفت که اتحادیه اروپا انتظار دارد مقررات خود را به موقع تکمیل کند تا برنامه G۷ برای محدود کردن قیمت نفت روسیه در ۵ دسامبر را اجرا کند.
بازارهای گازوئیل همچنان فشرده باقی ماندند و اروپا و ایالات متحده برای عرضه با یکدیگر رقابت می‌کردند.
در حالی که چین صادرات دیزل خود را در اکتبر سال گذشته دو برابر کرد و به ۱.۰۶ میلیون تن رساند، این حجم بسیار کمتر از صادرات ۱.۷۳ میلیون تنی سپتامبر بود.
تقاضای سوخت برای بزرگترین واردکننده نفت خام جهان به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط چین برای مبارزه با کووید -۱۹ ضعیف است، در حالی که انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره در سایر کشورها منجر به افزایش دلار شده است و کالاهای دلاری را گران‌تر کرده است. برای سرمایه گذاران
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین